برگزاری جشن میلاد فاطمه زهرا(س) و روز زن در دانشگاه دریانوردی چابهار

خبرگزاری پانا: به مناسبت میلاد فرخنده بانوی دو عالم حضرت فاطمه زهرا(س) و روز زن جشن با شكوهی با حضور اعضای هیات رئیسه دانشگاه و جمع کثیری از بانوان کارمند دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی در محل تالار وحدت این دانشگاه برگزار شد.

کد مطلب: ۲۰۹۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش خبرگزاری پانا، در این مراسم معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار با اشاره به صفات و شخصیت والای حضرت فاطمه زهرا(س)، گفت: رفتارها و کردارهای آن حضرت، بالغ بر صدها نکته است و باید الگوی زندگی زنان جوامع اسلامی قرار گیرد .
دكتر عباس توان حدیث نبوی فاطمه تن من است را تنها یک سخن عاطفی ندانست و گفت: که این حدیث معانی و مفاهیمی بالاتر از درک ما دارد .
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار تصریح كرد: جایگاه زن در اسلام ویژه است و زنان مسلمان باید حضرت فاطمه(س) را که الگوی برجسته زنان عالم است الگوی خود برای زندگی قرار دهند .
توان با اشاره به ولادت حضرت فاطمه زهرا(س) و سالروز گرامیداشت مقام زن، گفت: انتخاب روز میلاد فاطمه زهرا(س) به عنوان روز زن، نشان از جایگاه رفیع زن و مادر در اسلام و در تمام جوامع بشری دارد .
وی یادآور شد: زنان و دختران مسلمان با الگو قرار دادن حضرت فاطمه زهرا ) س) در تمام ابعاد زندگی خود به ویژه مسئله حجاب و عفاف می‌توانند همواره مروج اهداف این بانوی گرانقدر اسلام باشند .
وی با اشاره به نقش و جایگاه زنان در جامعه اسلامی، خاطرنشان کرد : بانوان ایرانی از ابتدای انقلاب اسلامی همواره هم‌پای مردان در بسیاری از تحولات اجتماعی و سیاسی جامعه‌ ما سهیم و اثرگذار بوده‌اند و نگاه حذفی به زنان به‌ معنای حذف نیمی از ظرفیت‌‌های اجتماع است .
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار اظهار کرد: بدون تردید سبک زندگی این بزرگوار و شجاعت وی در برابر ظالمان، نقشه جامعی برای اداره جامعه اسلامی است .
وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) معلم کامل برای چگونه زیستن بودند، اظهار داشت: اگر نوع زندگی حضرت زهرا(س) به عنوان الگوی عملی مورد توجه و عمل قرار گیرد بسیاری از دغدغه های فرهنگی و اجتماعی جامعه رفع خواهد شد .
معاون فرهنگی و اجتماعی دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار تصریح کرد: این ایام متعلق به مادران و زنان است چرا که در اسلام جایگاه خاص و ویژه ای برای زنان پیش بینی شده است از این رو حضرت امام خمینی(ره ( این جایگاه رفیع را ارج نهادند و سالروز میلاد حضرت ام ابیها حضرت زهرا(س ( را به نام روز زن نام گذاری کردند .
وی حضور زنان در عرصه های مختلف جامعه را مناسب و مهم ارزیابی کرد و گفت : بانوان در تمام دوران پیروزی انقلاب اسلامی، هشت سال دفاع مقدس و سایر صحنه ها حضور فعال و پر رنگی داشتند و همواره با پیروی از فرامین رهبر معظم انقلاب آماده حضور در صحنه هستند .

همچنین در پایان این مراسم از بانوان كارمند توسط هیات رییسه دانشگاه دریانوردی و علوم دریایی چابهار تجلیل و هدایایی به آنان اهدا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار