نوروزی پویا با برنامه های معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری

خبرگزاری پانا: امسال نوروز 93 در اهواز رنگ و بوی دیگری داشت .

کد مطلب: ۲۰۴۷۰۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی شهرداری اهواز، امسال نوروز 93 در اهواز رنگ و بوی دیگری داشت . شهرداری اهواز با تلاشی شبانه روزی سعی در خدمت رسانی به شهروندان اهوازی ومهمانان نوروزی داشت و در این میان فعالیتهای چشمگیر و موثر معاونت اموراجتماعی وفرهنگی دور از چشم نبود. برگزاری برنامه های گوناگون به مناسبت ایام نوروز و مصادف شدن نوروز با ایام فاطمیه نیازمند تلاشی خستگی ناپذیر بود که از سوی مجموعه معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری به ثمر نشست.
امیر آهن جان سرپرست معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری در خصوص برنامه های نوروزی این معاونت گفت: به مناسبت نوروز برای سومین بار جشنواره ای با نام سفره های هفت سین برگزار گردید. در این جشنواره که امسال 22 اسفند ماه برگزار شد علاقمندان با شرکت در این جشنواره سفره های هفت سین خود را که هنرمندانه طراحی شده بودند در معرض نمایش قرار دادند پس از آن از سوی داوران جشنواره بهترین سفره ها انتخاب و به طراحان آنها جوایزی اهداء گردید. همچنین در ایام نوروز سامانه های ورزشی از سوی معاونت های امور اجتماعی و فرهنگی مناطق هفتگانه درپارکها و بوستانهای شهراهواز برگزار شد. در این سامانه ها كه خانواده ها شركت داشتند به اجرای مسابقات ورزشی بادبادك پرانی، طناب كشی خانوادگی، دارت، روپایی و بازی های فكری پرداختند كه در پایان به افراد برگزیده جوایزی اهدا شد.
وی افزود: همچنین با هدف ایجاد فضایی شاد و بانشاط میان شهروندان مسابقه بابادک پرانی نیز در پارکها و بوستانهای مختلف برگزار شد و به نفرات برتر هدایایی به رسم یادبود تقدیم شد.
آهن جان اضافه کرد : با تلاش معاونت اموراجتماعی وفرهنگی منطقه 8 نمایشگاه آثار دفاع مقدس با نام یاد یاران در پارك صداقت برپا گردید. در این نمایشگاه كه با هدف زنده نگه داشتن یاد و خاطره شهیدان هشت سال دفاع مقدس برگزار گردیده بود فضاسازی هایی با بنرهایی در همین خصوص از احادیث ، سخنان رهبر، عكس و... انجام شد. جنب این نمایشگاه غرفه نمایش كتاب شامل كتابهایی در خصوص شهداء و زندگی نامه آنها دایر شد.
همچنین نمایشگاه صنایع دستی شامل فرش و تابلو فرش های نفیس در محل بلوار ساحلی كیانپارس در ایام نوروز با مشاركت معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری برگزار شد و مورد استقبال شهروندان قرار گرفت.
سرپرست معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری در ادامه گفت: در اقدامی دیگر همزمان با فرارسیدن نوروز و اهمیت زنده نگهداشتن یادو خاطره شهدای 8سال دفاع مقدس و همچنین سفر کاروانهای راهیان نور و زائران مناطق عملیاتی دوران دفاع مقدس به استان خوزستان و شهر اهواز ، تصاویری از شهدا روی پل سوم شهر اهواز نصب گردید.همچنین بیل بورد های تصاویرشهدا که در ورودی های شهر اهواز نصب شده بود ترمیم و رنگ آمیزی شد.
وی درادامه افزود: در ایام نوروز یکی دیگر از برنامه های بزرگ معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری برگزاری نهمین گردهمایی پیشکسوتان قرارگاه سری نصرت با محوریت سرلشکر شهید علی هاشمی بود که پنجشنبه 7 فروردین ماه در تالار مهتاب برگزار شد. این گردهمایی که با حضور سرداران و فرماندهان دوران دفاع مقدس برگزار شد میزبان امیر دریابان حاج علی شمخانی ، دبیر شورای عالی امنیت ملی ،سردار گرجی و حاج صادق آهنگران از یادگاران دوران دفاع مقدس و... بود.
برپایی نماز جماعت هر روز در 10 نقطه از پارک ها و محلهای اسکان مهمانان نوروزی در سطح شهر اهواز از دیگر اقدامات ما بود که با استقبال شهروندان مواجه شد به علاوه شهرداری اهواز با تجهیز نمازخانه ها و احداث جایگاههایی برای اقامه نماز سعی در ترویج فرهنگ نماز در شهر اهواز داشت.
آهن جان سپس گفت: به مناسبت ایام نوروز از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری منطقه 2 در پارك 42 هكتاری یکدستگاه LED نصب شد. نصب این LED در پارك 42 هكتاری به منظور پخش صدای اذان، پخش فیلم های تلویزیونی و نیز مسابقات ورزشی كه در محل اجرا می شد برای شهروندان و مهمان نوروزی بود.استقرار ایستگاه های سلامت از سوی معاونت های امور اجتماعی و فرهنگی مناطق در پارك ها به منظور ارائه خدمات مختلفی از جمله اندازه گیری وزن ،قد،فشار خون و مشاوره فردی به صورت رایگان برای مهمانان نوروزی و شهروندان ازدیگر اقدامات انجام شده در نوروز بوده است.
وی درادامه گفت: به مناسبت ایام نوروز و سال جدید از سوی معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری ویژه نامه ای 30 صفحه ای شامل نیم نگاهی بر اتفاقات سال 1392 ، مصاحبه ،مطالب خواندنی در خصوص نوروز، عکس و ... چاپ شد. این ویژه نامه تمام رنگی در ایام نوروز در آستان علی ابن مهزیار ، مصلای نماز جمعه ، ایستگاههای از من بپرس و ...میان شهروندان اهوازی و مهمانان نوروزی توزیع شد.این ویژه نامه در شمارگان 5000 نسخه چاپ شد.
آهن جان در بخش دیگری از این گفتگو به برنامه های انجام شده در ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) اشاره کرد و گفت: به مناسبت ایام شهادت حضرت زهرا(س) مراسمی به مدت 3 شب در محل بلوار ساحلی كیانپارس برگزار گردید. این مراسم كه با تعزیه و مداحی همراه بود و با استقبال بسیار خوب عزاداران فاطمی مواجه گردید، برای پنجمین سال متوالی است كه از سوی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری برگزار می شود. در این مراسم نمایش تعزیه ای از زندگی حضرت فاطمه (س) از بدو تولد تا شهادت به اجرا در آمد. همچنین در بخش پایانی از مداحان و ذاكران اهل بیت(ع) برای مداحی دعوت به عمل آمده بود.یكی از بخشهای ویژه این مراسم ساخت نمادین كوچه های بنی هاشم، خانه حضرت فاطمه(س)، مسجد پیامبر، قبرستان بقیع و خانه های اصحاب پیامبر(ص) بود كه به شكلی هنرمندانه و جذاب و با نور پردازی ویژه و استفاده از نخلهای طبیعی طراحی شده بود. امیر آهن جان همچنین در خصوص برگزاری این مراسم گفت: در معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری سعی داریم با استفاده از زبان گویای هنر مفاهیم اخلاقی و سیره زندگی اهل بیت(ع) را به شهروندان منتقل كنیم و زندگی ایشان را الگوی زندگی خویش قرار دهیم.
همچنین به همین مناسبت با مشارکت و همکاری مساجد مختلف شهر اهواز و معاونت های اموراجتماعی وفرهنگی مناطق مراسمات سوگواری در 47مسجد برگزارشد. در مناطق نیز به همین مناسبت مراسماتی برگزار گردید. شهرداری منطقه یک به مدت 2 شب مراسم اجرای تعزیه را در برنامه های خود داشت. در منطقه سه نیز تعزیه و نمایش صحنه ای در کوی آزادی و زرگان به مدت 4 شب اجرا گردید. معاونت فرهنگی منطقه 4 نیز اجرای تعزیه را به مدت 2 شب در پارک گلزار کوی پردیس و بلوار ساحلی گلستان در برنامه خود داشت و برای این مراسمات علاوه بر اجرای تعزیه سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین شریفی و مداحی حاج سیدمحمد امام، حاج احمد طرفی و حاج احمد خلف زاده نیز در نظر گرفته شده بود.در منطقه هشت نیز به مدت 5 شب مراسم سوگواری شهادت حضرت فاطمه به صورت ویژه در مسجد النبی با حضور مداحان کشوری و جمع کثیری از شهروندان برگزار شد.
وی افزود:دیگر مراسمی که به مناسبت شهادت حضرت زهرا(س) برگزار شد تجمع بزرگ فاطمیون که با حضور مداحان مشهور حاج صادق آهنگران و نزار قطری و عزاداران فاطمی در خیابان سلمان فارسی بود که مورد استقبال شهروندان قرار گرفت. این مراسم در روز شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار گردید.
به علاوه به مناسبت ایام شهادت حضرت فاطمه (س) کتابچه ای با نام «سبک زندگی فاطمی در 10000نسخه چاپ شد. این کتاب شامل احادیثی در خصوص فضیلت و جایگاه حضرت فاطمه (س) و سبک زندگی ایشان و همچنین اشعار و پاسخ به شبهاتی در خصوص آن حضرت است.این کتاب ارزشمند و معنوی طی ایام نوروز در کانکس های از من بپرس ، فرودگاه ، ایستگاه راه آهن و پایانه های حمل و نقل عمومی و مصلای نماز جمعه و ... توزیع شد.
سرپرست معاونت امور اجتماعی وفرهنگی شهرداری در پایان گفت: مجموعه معاونت اموراجتماعی وفرهنگی شهرداری در تلاش است با برگزاری برنامه های مختلف و متنوع که مطابق با سلایق قشرهای گوناگون است در خدمت رسانی به شهروندان پیش قدم باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار