ساوجبلاغ قطب تولید پمپ های نیروگاهی،گاز وپتروشیمی در خاور میانه

خبرگزاری پانا:فرماندار ساوجبلاغ از كارخانه پمپ سازی ایران در شهر صنعتی هشتگرد بازدید واز نزدیگ با تولیدات این كارخانه آشنا شد.

کد مطلب: ۲۰۲۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛ابوالقاسم پالیز گیر ضمن اشاره به قابلیتهای بالای صنایع کوچک و بزرگ شهرستان در ایجاد اشتغال گفت: ساوجبلاغ با دارا بودن استعداد های فراوان در عرصه های تولیدی و کشاورزی و همچنین دارا بودن نیروی کار جوان و خلاق نیاز به توجه و بستر سازی بیشتر ، جهت ایجاد و گسترش صنایع مختلف را دارد.

وی گفت:ساوجبلاغ با 1200 واحد صنعتی یكی از شهرستانهای مهم استان است كه باید در توسعه صنایع آن همه ادارات ونهادها نهایت همكاری را داشته باشند.

پالیزگیر به ظرفیت تولید این شركت در خودكفایی پمپ های صنعتی اشاره كرد وگفت مایه مباهات است این كارخانه با توان مهندسین ایرانی توانسته در تولید پمپ های هایتك با تولید كنندگان اروپایی به رقابت بپردازد

فرماندار ساوجبلاغ باقدر دانی از مدیریت این كارخانه از شورا وشهردار هشتگرد خواست تا نسبت به در خواست این شركت در خصوص توسعه وفضای كارخانه نظر مساعد داشته باشند

مدیر کارخانه تولید پمپ‌های صنعتی گفت: سالیانه هزار عدد پمپ صنعتی صنایع پتروشیمی، نفت و پالایشگاهی در این کارخانه که بزرگ‌ترین و باسابقه‌ترین کارخانه تولید پمپ کشور است، تولید می‌شود.

فرج پور افزود: همه مراحل ساخت این پمپ‌ها از طراحی گرفته تا تامین مواد اولیه، ریخته‌گری، ماشین کاری، مونتاژ قطعات، تست و راه اندازی به دست متخصصان این کارخانه انجام می شود.

وی عنوان کرد: 60 مهندس و متخصص خبره در کنار 140 کارگر و نیروی فنی فرآیند طراحی و تولید را در این کارخانه بر عهده دارند.

مدیر عامل کارخانه پمپ‌های صنعتی نیز چنین گفت: این پمپ‌ها براساس استاندارد جهانی API - 610 تولید می‌شود و معیار ساخت پمپ‌های نفتی حتی در کشور‌های اروپایی این استاندارد است.

غلامحسین فرج‌پور اظهارداشت: پیش از این تمام نیاز کشور به این پمپ‌ها از خارج تامین می‌شد و این موضوع هزینه‌های سنگینی در زمینه تهیه و نگهداری به بهره برداران بخش نفتی و پالایشگاهی کشور تحمیل می‌کرد.

مدیر عامل کارخانه خاطر نشان کرد: خوشبختانه با دستیابی کشور به دانش تولید این پمپ‌ها و ساخت آن، این پمپ‌ها با قیمت ارزان‌تر، کیفیت بسیار بالا‌تر و نگهداری کم هزینه‌تر در دسترس صنعت کشور خواهد بود.

فرج‌پور در ادامه تصریح کرد: رضایت شرکت‌های پالایشگاهی و نفتی از جمله پارس جنوبی که از این پمپ‌ها استفاده می‌کنند، گواهی بر این ادعا است.

وی افزود: این کارخانه اولین تولید کننده پمپ‌های نیروگاهی، گاز و پتروشیمی است که حجم عظیمی از پمپ مورد نیاز فازهای مختلف عسلویه در این کارخانه تولید می شود.

فرج پور افزود: پمپ‌های مورد نیاز صنعت نفت و پتروشیمی به دست متخصصان و مهندسان توانمند کشورمان بومی سازی و تولید می‌شود.
وی در پایان گفت : کارخانه تولید پمپ‌های صنعتی ایران در شهرستان ساوجبلاغ، 80 درصد نیاز کشور در این بخش را تامین می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار