نویسنده مشهور ژاپنی: سیاست آمریکایی ها درقبال کشورها غیرطبیعی است

خبرگزاری پانا:نویسنده مشهور ژاپنی گفت: سیاست های آمریکا در قبال کشورهای دنیا ، عجیب و غیر طبیعی است.

کد مطلب: ۱۹۲۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد

" نائوکی هیاکوتا" در حاشیه دیدن اسکله هشت پالایشگاه آبادان در گفت و گو با خبرنگارآموزش و پرورش پانا، به واقعه بمباران شهرهای هیروشیما و ناکازاکی توسط آمریکا اشاره کرد و افزود: من در جایی از حمله اتمی آمریکا به ژاپن به شدت انتقاد کردم که آنها مرا غیرطبیعی نام نهادند.

وی گفت: این آمریکایی ها هستند که با سیاست های عجیب خود در قبال کشورهای دنیا غیر طبیعی هستند.

نویسنده مشهور ژاپنی افزود: سفر خود به ایران و آبادان را در قالب سفرنامه به رشته تحریر در آورده، و در ژاپن منتشر می کنم.

وی وقوع سونامی سه سال پیش ژاپن را یادآور شد و گفت: این سونامی بزرگ خسارت فراوانی به ژاپن وارد کرد و موجی از ناامیدی را در بین مردم این کشور بوجود آورد.

هیاکوتا افزود: در این فکر بودم که چگونه می توانم روحیه امید و شجاعت را در کشورم زنده کنم، که با واقعه کشتی نفتی نیشومارو آشنا شدم.

وی اظهارکرد:تصمیم گرفتم این واقعه را به صورت رمان بنویسم که با استقبال بسیار خوب مردم ژاپن روبه رو شد و تاکنون بیش از دو میلیون نسخه از این کتاب در کشور ژاپن به فروش رفته است.

نویسنده واقعه کشتی نفتی نیشومارو به اشغال هفت ساله ژاپن توسط آمریکا پس از جنگ جهانی دوم اشاره کرد و افزود: کشتی نفتی نیشومارو پس از این اشغال به آبادان عزیمت کرد و در این اسکله که اکنون بر روی آن قرار داریم، اقدام به خرید نفت از ایران کرد تا ژاپن را بار دیگر زنده کند.

وی با ابراز خرسندی از حضور در اسکله هشت پالایشگاه نفت آبادان گفت: شرکت " ایده میتسو سازوئو"در ژاپن هر ساله این واقعه مهم را جشن می گیرد.

نویسنده ژاپنی واقعه نیشومارو افزود: ایران کشوری غنی است و با ظرفیت فراوانی که دارد می تواند در سطح بالایی از جهان قرار گیرد.

هیاکوتا اظهارکرد:من در آینده کتاب دیگری را در ادامه کتاب قبلی خواهم نوشت و در آن سفرنامه ایران و حضورم در این کشور را به رشته تحریر در می آورم.

وی تمدن ایران و ژاپن را بسیار کهن خواند و افزود: مردم ایران مهربان، صریح و البته بسیار باادب هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار