مدیر کل آموزش و پرورش ایلام در مراسم افتتاحیه طرح داناب :

مدیران مدارس برای آگاهی بخشی به دانش آموزان در راستای استفاده صحیح از آب و منابع آبی اهتمام ویژه ای

به گزارش خبرگزاری پانا،یزدانبخش شریفی گفت :داشتن الگو برای مصرف بهینه آب می تواند جامعه را به سوی رشد وتوسعه پیش ببردومصرف بی رویه نیز می تواند زمینه ساز مشكلات جامعه باشد.

کد مطلب: ۱۸۹۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛ مراسم افتتاحیه طرح ملی دانش آموزی داناب با حضور معاون عمرانی استانداری ایلام ، مدیر کل آموزش و پرورش استان و مدیران عامل آبفا و آب منطقه ای ایلام توسط دانش آموزان متوسطه اول دبیرستان شهادت شهر ایلام آغاز شد .

یزدانبخش شریفی مدیر کل آموزش و پرورش ایلام در این مراسم گفت : مدیران مدارس برای آگاهی بخشی به دانش آموزان در راستای استفاده صحیح از آب و منابع آبی اهتمام ویژه ای داشته باشند . وی افزود: : داشتن الگو برای مصرف بهینه آب، می تواند جامعه را به سوی رشد و توسعه پیش ببرد و مصرف بی رویه نیز می تواند زمینه ساز مشکلات جامعه باشد زیرا آب مایه حیات انسان ها است و باید در حفظ و نگهداری آن کوشا باشیم

. شریفی با اشاره به اینکه آب رکن اصلی ایجاد تمدن ها و توسعه جوامع است گفت :در گذشته هر تمدنی ایجاد شده است منشاء آن آب بوده است و چالش های آینده چالش آب است . مدیر کل آموزش و پرورش استان با تشریح این مطلب که در دین مقدس اسلام اسراف پدیده ای مذموم است تاکید کرد:بهترین و زیبا ترین و موجز ترین جمله ای که در مورد اهمیت آب گفته می شود خالق آب بیان کرده است و حیات همه چیز در دست آب است و در این راستا باید با صرفه جویی و رعایت الگوی مصرف از اسراف آب جلوگیری نمائیم .

وی آموزش نوجوانان و آگاهی بخشی به آنها برای تبیین استفاده صحیح از آب و منابع آبی را حائز اهمیت دانست و افزود: دانش آموزان ایلامی با شرکت در طرح داناب با این موضوع بیشتر آشنا شوند ودر راستای ترویج فرهنگ استفاده صحیح از آب تلاشی اثر گذار داشته باشند .

گفتنی است در این مراسم معاون عمرانی استانداری و مدیر عامل آب منطقه ای ایلام به تشریح اجرای طرح داناب پرداختند و خواستار فرهنگ سازی در این راستا توسط دانش آموزان شدند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار