صدور سالانه بیش از 4 میلیارد دلار برق و تجهیزات نیروگاهی

خبرگزاری پانا: مدیرعامل شرکت توانیر گفت : سالانه بیش از 4 میلیارد دلار انرژی برق و تجهیزات نیروگاهی از کشور صادر می شود.

کد مطلب: ۱۸۰۵۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، همایون حائری در حاشیه همایش نیروگاه های برق و افتتاح نمایشگاه تجهیزات نیروگاهی که امروز در مجموعه برق آلستوم برگزار شد ، گفت : ایران در زمینه تولید تجهیزات نیروگاهی و توربین های گازی مقام هفتم را دارد.
وی افزود : سالانه یک میلیارد دلار انرژی برق و بیش از 3 میلیارد دلار تجهیزات نیروگاهی از کشور به بازارهای جهانی صادر می شود.
حائری مصرف سرانه برق را در کشور 5 برابر میانگین جهان اعلام کرد و گفت : مصرف برق در کشور بسیار بالاست و برای تامین این میزان برق مصرف باید سالانه حدود 4 هزار مگاوات به تولید انرژی برق افزوده شود که رقم بزرگی است.
مدیر عامل شرکت توانیر افزود : برای افزایش تولید برق باید سالانه 6 میلیارد دلار اعتبار و حدود 50 میلیارد دلار هم سوخت مصرف شود که باید ان را با مدیریت مصرف کنترل کنیم.
حائری از مشترکان برق خواست مصرف را مدیریت کنند و ابراز امیدواری کرد انرژی برق مورد نیاز مشترکان در تابستان سال آینده بدون مشکل تامین شود.
وی اعلام کرد: ظرفیت تولید برق در نیروگاه های آبی کشور حدود 10 هزار مگاوات است که البته تولید آن به میزان بارندگی و نزولات جوی هم بستگی دارد.
حائری گفت: در موارد کاهش میزان بارندگی فقط 5 درصد از ظرفیت تولید در نیروگاه های آبی استفاده می شود.
مدیرعامل شرکت توانیر از بهره برداری نیروگاه سیاه بیشه در تابستان سال آینده خبر داد و افزود : هر چهار واحد این نیروگاه تا سال آینده در مدار توزیع قرار می گیرد.
حائری درباره ویژگی نیروگاه سیاه بیشه گفت : این نیروگاه امکان جابجایی و انتقال تولید را فراهم می کند و می توانیم در مواقع افزایش مصرف ، انرژی برق تولید شده در این نیروگاه را در دیگر مناطق توزیع کنیم.
در ششمین کنفرانس دو روزه نیروگاه های برق 39 مقاله ارائه می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار