در حاشیه مسابقات فوتسال کارکنان این نهاد مطرح شد:

تقاضای بهزیستی خراسان رضوی از خیرین برای ورود به حوزه توانمندسازی روانی - فرهنگی معلولین

خبرگزاری پانا: معاون پشتیبانی بهزیستی خراسان رضوی از خیرین استان خواست برای نشاط معلولین و سایر اعضای جامعه ی هدف این نهاد، سرمایه گذاری بیشتری داشته باشند.

کد مطلب: ۱۷۸۹۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، منوچهر عدالت جو صبح امروز در حاشیه ی مسابقات فوتسال کارکنان بهزیستی خراسان رضوی گفت: بهزیستی خراسان رضوی مصمم است که برنامه های فرهنگی، ورزشی و تفریحی مددجویان را با هدف افزایش روحیه نشاط و انگیزه ی زندگی آنان توسعه دهد.

وی افزود: مسابقات فوتسال که صبح امروز با شرکت 200 نفر از کارکنان بهزیستی شهرستان های استان آغاز شد یکی از ده ها برنامه ی توانمندسازی روانی و فرهنگی بهزیستی استان است.

وی در خصوص چگونگی اجرای این مسابقات گفت: این مسابقات با حضور 19 تیم که 16 تیم از شهرستان ها و 3 تیم از ستاد بهزیتسی را شامل می شود برگزار می گردد.

وی با بیان اینکه این بازی ها در چهار مرحله مقدماتی، حذفی، نیمه نهایی و فینال برگزار می گردد گفت: در مجموع 44 بازی در این رقابت ها رقم خواهد خوردو به تیم های برگزیده، جوایز ارزنده ای اهدا می شود.

عدالت جو در خصوص سایر برنامه های بهزیستی خراسان رضوی در این زمینه گفت: بهزیستی استان در سال جاری مسابقات والیبال نشسته و فوتبال 7 نفره معلولین را به میزبانی مشهد برگزار کرد که در این بخش توانستیم مقام چهارم کشور را کسب کنیم.

وی افزود: همچنین در جشنواره سراسری فرهنگی ورزشی فرزندان بهزیستی که دو ماه قبل در بابلسر برگزار شد فرزندان بهزیستی خراسان رضوی زیر و بالای 14 سال در رشته های دو میدانی، فوتسال، فوتبال و شنا مدال های طلا، نقره و رتبه ی برتر را تصاحب کردند.

وی در زمینه برنامه های سال آینده ورزش مددجویان گفت: یک دوره مسابقات جامع ورزشی برای مددجویان شهرستان ها در دستور کار بهزیستی استان قرار گرفته که در سال آینده در رشته های فوتبال، فوتسال، گلبال، والیبال نشسته، شطرنج، دو میدانی و سایر رشته هایی که معلولین و دیگر مددجویان می توانند در آنها نقش آفرینی داشته باشند برگزار خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: خیرین که در همه ی زمینه ها به مددجویان بهزیستی کمک می کنند قطعا ما را در این زمینه نیز یاری خواهند کرد زیرا نشاط و بالا بودن سطح بهداشت و آرامش روانی، یکی از ملاک های مهم توانمندسازی روانی و فرهنگی است که زمینه استقلال و زندگی بالنده ی معلولین و دیگر مددجویان را فراهم می کند.

وی در همین زمینه به برنامه ی زیارت حضرت رضا(ع) برای 10 هزار مددجوی بهزیستی از سراسر کشور اشاره کرد و گفت: این برنامه که در سال گذشته با هزینه ای معادل 30 میلیارد ریال به اجرا درآمد در تاریخ بهزیستی بی سابقه بود و ارزیابی میدانی که توسط روزنامه نگاران و رسانه ها از این برنامه انجام شد، نشان داد که تأثیر بسیار مثبتی در بالا بردن سطح آرامش روانی و عزت نفس مددجویان داشته و بر نشاط اجتماعی و انگیزه ی زندگی آنان افزوده است.

معاون پشتیبانی و منابع انسانی بهزیستی خراسان رضوی گفت: توانمندی فرهنگی و روانی، بیش از سایر جنبه های توانمندسازی اهمیت دارد زیرا اگر مددجویان از نظر روحی و فکری، تقویت شوند و امید و نشاط در آنها افزایش یابد تلاش بیشتری برای بهبود زندگی خود انجام می دهند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار