عضو کمیسیون صنعت اتاق ایران در گفت وگو با پانا مطرح کرد :

آزاد شدن 4.2 میلیارد دلار دارایی های بلوکه شده ایران هم تهدید هم فرصت

خبرگزاری پانا : عضو کمیسیون صنعت اتاق ایران گفت : رفع برخی تحریم های ایران وآزاد شدن 4.2 میلیارد دلار دارایی های بلوکه شده برای اقتصاد ایران هم تهدید است و هم فرصت و نتایج ان بستگی به تصمی گیری های دولتمردان خواهد داشت .

کد مطلب: ۱۷۷۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد

محمود نجفی سهی در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا ، درباه تاثیرات رفع برخی تحریم ها که از روز گذشته آغاز شده است ، گفت: نتایج تحریم ها در اقتصاد ایران بستگی به تصمیم گیری ها و نحوه عملکرد دولتمردان ایران دارد و اینکه دارایی های بلوکه شده ایران پس از ورود در چه محل هایی هزینه شود .

وی ادامه داد: اینکه حاکمیت مطابق چه برنامه ریزی دارایی های بلوکه شده ایران را در کشور هزینه کند بر آثار و نتایج آن تاثیراتی جدی خواهد داشت .


نجفی سهی بیان کرد: در شرایطی که وضعیت واحدهای تولیدی پس از تحریم مشخص نیست نمی توان پیش بینی درستی از نتایج رفع تحریم ها در اقتصاد ایران داشت .


وی با اشاره به اینکه دارایی های بلوکه شده ا یران 4.2 میلیارد دلار بر اورد می شود ، اظهار کرد: نحوه هزینه کرد این دارایی ها در اقتصاد بسیار مهم است و اگر بدون در نظر گرفتن شرایط تولید در ایران و رونق واردات آسیبی جدی برای اقتصاد خواهد بود .


عضو کمیسیون صنعت اتاق ایران خاطرنشان کرد: رونق تولید در کشور می تواند مالیات و درآمدهای دولت را نیز افزایش دهد اما رونق گرفتن واردات موجب ازبین رفتن اشتغال و صادرات خواهد بود بنابراین رفع برخی از تحریم ها علیه ایران هم فرصت و هم تهدید است .


نجفی سهی عنوان کرد:رفع برخی تحریم های ایران وآزاد شدن 4.2 میلیارد دلار دارایی های بلوکه شده برای اقتصاد ایران هم تهدید است و هم فرصت و نتایج ان بستگی به تصمی گیری های دولتمردان خواهد داشت .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار