تغییرات در برند اعتماد سازی می خواهد

خبرگزاری پانا: یک کارشناس ارشد تبلیغات با اشاره به اینکه برندسازی حاصل چند دهه تلاش یک بنگاه است، اظهار کرد: اگر نگاهی به پیدایش برندهای برتر دنیا داشته باشیم درمی یابیم که تمامی آنها راه های سختی را گذرانده اند تا به این رتبه رسیده و برای رسیدن به این رتبه، برنامه ریزی بر اساس چشم انداز داشته اند.

کد مطلب: ۱۶۲۵۰۲
لینک کوتاه کپی شد

محمدرضا ربی در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی پانا ،افزود: در بحث تبلیغات بویژه تبلیغات برای نشان های تجاری نامدار، باید نقش مردم را پررنگ در نظر گرفت، چراکه مشتریان اصلی هر نشان تجاری، مردم هستند و بدون احترام به خواست و نظر آنان نمی توان به موفقیت رسید.


او با اشاره به اینکه بحث تبلیغات در برندهای ملی و جهانی به مراتب سخت و دشوارتر خواهد بود، افزود: برند می تواند از یک محله آغاز شئد و به رتبه جهانی برسد اما حفظ این برند به مراتب دشوارتر از ساخت آن است، چراکه با اعتماد هر شهروند به یک برند، مسوولیت آن برند نسبت به افراد بیشتر شده و به همین دلیل است که برندهای مشهور دنیا برای هر نوع فعالیت در مرحله نخست دنبال افزایش اعتماد مردم هستند. این موضوع نشان می دهد که اقبال عمومی با اعتماد حاصل می شود.


این کارشناس تبلیغات در مورد تغییرات در آرم یا شعار برند نیز گفت: تغییرات بدون کارشناسی و اعتماد سازی می تواند به محبوبیت آن برند لطمه وارد کند. به عنوان نمونه همین تغییر شعار بانک ملی و برداشتن اعتماد از روی این شعار که خود عاملی برای جذب مشتری بود، می تواند مشتریان این بانک را که یک برند ملی محسوب می شود دچار برخی تبعات منفی کند.


به نظر این کارشناس، تغییرات هر چند مثبت باید با اطلاع مردم و با استفاده از نظر آنان صورت بگیرد تا نتیجه بخش باشد و بتواند موقعیت آن برند را حفظ کرده و حتی افزایش دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار