امام جمعه آستارا: میرزا کوچک خان نماد وطن دوستی مردم گیلان است

خبرگزاری پانا:امام جمعه شهرستان مرزی بندر آستارا گفت: میرزا کوچک خان جنگلی نماد وطن دوستی و مبارزه با استبداد مردم گیلان است.

کد مطلب: ۱۵۸۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا:حجت الاسلام کاظم حافظ نیا عصر دوشنبه بیان داشت: اندیشه میرزا کوچک خان که نشات گرفته از مکتب عاشورا بود ، باید بین نسل جوان نهادینه شود.

وی با ستایش تکلیف مداری و قدرت بصیرت و موقعیت شناسی میرزا بیان کرد: آن روحانی مبارز برای حفظ تمامیت ارضی ایران اسلامی به پا خاست و صدای استقلال خواهی و آزادیش در تمام جهان طنین انداز شد.

وی همراهی مردم همیشه در صحنه گیلان در مبارزات میرزا را نقطه عطفی برای ماندگاری نهضت جنگل خواند و اضافه کرد: زندگی و قیام میرزا کوچک خان جنگلی علیه اجنبی ها و استبداد آن زمان سراسر درس ایستادگی ، آزادگی و پاسداری از حریم دین و قرآن و دفاع از سرزمین پاک ایران اسلامی است.

امام جمعه آستارا ادامه داد: هدف نهضت جنگل و قیام میرزاکوچک خان به جز اجرای احکام دین و خدمت به مردم ایران اسلامی برای به دست آوردن استقلال چیز دیگری نبود.

حجت الاسلام حافظ نیا بیان کرد: وجود معیارها و شاخصه های اسلامی در قیام آن روحانی آزادی خواه از جلوه ویژه ای برخوردار است.

وی در ادامه برگزاری همایش ها و یادواره های مختلف به نام میرزا کوچک خان جنگلی و تمامی شهدای روحانی را یک کار ارزشمند دینی و معنوی عنوان و اظهار کرد: نسل امروز باید با هدف راستین شهدای والامقامی نظیر میرزا کوچک خان جنگلی بیش از پیش آشنا شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار