بمناسبت هفته بسیج :

حضور امام جمعه مرکز استان در جمع مددجویان زندان مرکزی بجنورد

خبرگزاری پانا:قائم مقام نماینده ولی فقیه خراسان شمالی به همراه مسئولین استانی در جمع مددجویان زندان مرکزی بجنورد حضور یافته و مشکلات آن را از نزدیک رسیدگی نمودند.

کد مطلب: ۱۵۵۴۴۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره کل زندانهای خراسان شمالی، در ابتدای این جلسه که در محل سالن اجتماعات زندان بجنورد برگزار گردید، مدیر کل زندانهای خراسان شمالی، ضمن گرامیداشت هفته بسیج تلاش در راستای اصلاح وتربیت زندانیان وفراهم نمودن زمینه بازگشت مددجویان به جامعه را از مهمترین اهداف زندانها دانست واعلام داشت: اصلاح و ترییت مددجویان با محوریت تبیین الگوهای فرهنگی اسلامی مهم ترین وظیفه خطیر مجموعه مربیان و متولیان زندانهاست که این امر قطعاً با حمایت ها ومشارکت دیگر دستگاههای قضائی وفرهنگی با مجموعه زندانها محقق خواهد شد.

در ادامه رئیس کل دادگستری استان نیزدر سخنانی از تلاش در راستای کاهش جمعیت کیفری زندانها به عنوان یک سیاست کلان وراهبردی قوه قضائیه نام برد وخاطر نشان ساخت: اقدامات فرهنگی وتربیتی در خصوص پیشگیری ازوقوع جرم در سطح جامعه وباهمکاری همه دستگاههای مربوطه به ویژه نقش مؤثر وکلیدی بسیج قطعاً به کاهش ورودی زندانها خواهد انجامید.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی همچنین از نهادهای حمایتی ومردمی خواست تا دستگاه قضائی استان را در کاهش موجودی زندانیان استان یاری رسان باشند.

در ادامه این جلسه امام جمعه شهرستان بجنورد در سخنانی از بسیج به عنوان مدرسه عشق وراه رسیدن به وصال پروردگار یاد نمود واظهار داشت : با فرهنگ بسیجی است که می توان انقلاب را صادر کرد وداشتن روحیه بسیجی را یک عنایت الهی دانست.

حجت الاسلام یعقوبی که در جمع زندانیان زندان مرکزی بجنورد سخن می گفت، ویژگی های یک انسان خوب را از دیدگاه قرآن کریم در داشتن خصوصیاتی همچون ایمان به خدا وخداباوری،ایمان به نبوت وامامت ،عدم ریب وشک وتردید در زندگی،انفاق اموال در راه خدا وآمادگی جهاد وشهادت در راه حق دانست واز دنیا به مثال پلی یاد کرد که باید از آن عبور نمود.

امام جمعه بجنورد خطاب به مددجویان از صداقت ودرستکاری به عنوان یک خصوصیت شخصیتی مهم درانسان یادنمودواعلام داشت : خانواده های معظم شاهد،جانبازان وایثارگران جزء صادقین هستند وامروز صداقت عنصر لازمه یک بسیجی مسلمان است.

فرماندهی سپاه جوادالأئمه خراسان شمالی نیز در این جلسه ضمن گرامیداشت پنجم آذرماه سالروز تأسیس بسیج مستضعفین به فرمان امام راحل،سبک زندگی سالم را مهمترین عامل در داشتن یک جامعه دور از انحراف دانست وخاطر نشان ساخت: هر چه خانواده‌ها از فرهنگ بسیج به دور باشند طبیعتاً از سبک زندگی سالم فاصله گرفته‌اند.

سردار یوسفعلی زاده یکی از مهم‌ترین نیازهای امروز جامعه را توجه به سبک زندگی اسلامی برشمرد و گفت: بایستی مطالبات رهبری درباره ترویج فرهنگ سبک زندگی در جامعه اسلامی رابا تقویت وگسترش فرهنگ بسیج محقق کنیم. وی بابیان اینکه امروز بسیج دارای توانمندیهای فراوانی است از آمادگی این نهاد انقلابی در همکاری وپیشگیری از وقوع جرم در سطح جامعه وهمچنین کمک به کاهش جمعیت کیفری زندانها خبر داد.

در این جلسه که مسؤلین نماز مغرب وعشاء خود را به جماعت در جمع مددجویان زندان اقامه نمودند، مقرر گردید مسؤلین قضایی وزندانهای استان،بنیاد شهید وامور ایثارگران،سپاه پاسداران وبسیج مستضعفین در یک کارگروه تخصصی ضمن بهره برداری بیشتر از ظرفیت بسیج وبنیاد شهید وامور ایثارگران، راهکارهایی علمی وکاربردی نیزدر خصوص کمک به کاهش جمعیت کیفری زندانها اتخاذ نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار