پزشک فیزیولوژیست ورزشی:

بیماران قلبی و عروقی و سرطانی هم می توانند از آب درمانی استفاده کنند

خبرگزاری پانا: پزشک فیزیولوژیست ورزشی درخصوص آب درمانی، گفت: بیماران قلبی و عروقی و سرطانی هم می‎توانند از آب درمانی استفاده کنند؛ چرا که منع مطلق در بیشتر موارد وجود ندارد

کد مطلب: ۱۵۰۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، فرهاد صفری در گفتگو با خبرنگاران پانا، اظهار کرد: هرگونه معالجه و مداوا به کمک آب را آب درمانی می ‎ گویند، در واقع آب درمانی مجموعه ‎ ای کارهایی است که در آن ‎ ها از آب برای بهبود وضع جسمی یا روانی، تقویتی سلامتی یا زیبایی یا درمان دردها و بیماری ‎ ها استفاده می ‎ کنند.

وی افزود: این استفاده به دو طریق درونی و بیرونی صورت می ‎ گیرد، که طریق درونی ساده است، که به همان نوشیدن روزانه آب خالص، یا آب معدنی خاص یا آب دریا به مقداری و مدتی که آب‌درمانگر تجویز می ‎ کند. گفتنی است خون که مایه اصلی حیات انسان است نیز 70 درصد از‌ آب و 30 درصد از املاح گوناگون می ‎ باشد و ملاحظه می‌شود که آب اصل حیات بوده و آن برای درمان بیماری ‎ ها مفید است.

صفری تصریح کرد: روش بیرونی هم شامل انواع حمام‌گیری ‎ ها و آب پاشی ‎ ها به بدن است. حمام گرفتن آب سرد را برای درمان برخی بیماری ‎ ها و حمام آب گرم را برای درمان برخی دیگر و به ویژه تسکین دردهای استخوانی - مفصلی استفاده می ‎ کنند و گاهی آن دو را به صورت متوالی استفاده می ‎ کنند.

این فیزیولوژیست ورزشی درخصوص اثرات آب درمانی، یادآور شد: شیوه دوم آب درمانی تأثیربسزایی در روح و روان انسان‏ها می ‎ گذارد؛ چرا که تعامل آب با پوست بدن باعث می ‎ شود که سطح آب بدن در شرایط مطلوب قرار گرفته و احساس خوشایندی در فرد ایجاد کند، همچنین احساس سبک وزنی باعث می‌شود دردهای مفاصل، کمردرد و زانودرد که به دلیل محدودیت حرکتی به وجود می ‎ آید قابل درمان شود.

صفری درخصوص این روش درمانی در ایران، خاطرنشان کرد: درحال حاضر در برخی از دانشگاه ‎ های تربیت بدنی این رشته وجود دارد و امید است که توجه بیشتری به این رشته شده و به درجات مطلوب ‎ تر و قابل قبول ‎ تری برسد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار