/تکرار/ معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش به پانا خبر داد:

سازمان دانش آموزی متولی اصلی برگزاری مراسم ˝بزرگداشت مقام دانش آموز˝ در 13 آبان است

خبرگزاری پانا: رییس سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران گفت: سازمان دانش آموزی علاوه بر حضور در برنامه های راهپیمایی روز 13 آبان متولی اصلی برگزاری مراسم ˝بزرگداشت مقام دانش آموز˝ در این روز است.

کد مطلب: ۱۴۷۰۷۴
لینک کوتاه کپی شد

حسین هژبری در گفت و گو با خبرنگار آموزش و پرورش پانا اظهار داشت: برای برپایی مراسم و آیین سیزده آبان همه تشکل های دانش آموزی دست به دست یک دیگر نقش دارند و در قالب شورای هماهنگی تشکل های دانش آموزی جلساتی داشتیم که تقسیم کار شده و همه قرار است پای کار باشند از جمله بسیج دانش آموزی ، اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان ، سازمان دانش آموزی و مجلس دانش آموزی بنابراین تقسیمکار خواهد بود که از الان مدارس در حال برنامه ریزی هستند .

وی افزود : اما سازمان دانش آموزی یک مسئولیت خاص بر عهده دارد در سال های اخیر به این نتیجه رسیدیم که بیاییم در 13 آبان علاوه بر برپایی راهپیمایی و شرکت دادن دانش آموزان در این برنامه مهم و میثاق ملی تکریم و بزرگداشت دانش آموزان ر ا نیز در دستور کار خود قرار داده ایم .

رییس سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران ادامه داد: هفته ای ازجنس هفته بزرگداشت مقام معلم برای بزرگداشت دانش آموز شکل بگیرد در قالب روز دانش آموز ، اگر بخواهیمدانش آموزان در هفته بزرگداشت مقام معلم ادب و آداب احترام و تکریم را یاد بگیرند و پیاده کنند باید از احترام بزرگتر ها به آنها شروع شود .

وی خاطر نشان کرد: خواسته ما از سازمان دانش آموزی این است که برنامه ریزی کند برای اینکه تکریم و محبت به دانش آموزان در این هفته بسیار بهتر و قوی تر از طول مدت سال تحصیلی برگزار شود و امیدواریم پایه و اساسی باشد که بتوانیم در آینده ستاد بزرگداشت مقام دانش آموز در وزارت خانه و با ریاست وزیر آموزش و پرورش شکل بگیرد این قدر موضوع اهمیت دارد .

هژبری یاد آورشد: مانند ستاد بزرگداشت مقام معلم ستاد های استانی ، منطقه ایو مدرسه ای پشت سر خود داشته باشد و اولیا در این صحنه وارد شوند و مقام علم ، متعلم ، دانش و دانش آموز گرامی داشته شود تا فرزندان ما بیشتر انگیزه پیدا کنند .

وی تصریح کرد: هر چه محبت بیشتر باشد مدرسه زیباتر خواهد شد و مدرسه زندگی بهتر شکل می گیرد سازمان دانش آموزی این بخش را متولی است اما همه تشکل ها برای 13 آبان و برگزاری این مراسم و آیین نقش دارند .

رییس سازمان دانش آموزی جمهوری اسلامی ایران با اشاره به هفته بزرگداشت مقام دانش آموز گفت: در آغازبرنامه تجلیل از دانش آموز برتر و نمونه مانند آنچه در هفته معلم برگزار می شود گنجانده شده اما این موضوع قابل اجرا است و در حال حاضر در آغاز این راه قرار داریم و اکنون تنها خواسته ما این است که مدارس فعال شوندو در مدرسه این اتفاق بیافتد و دانش آموزان احساس کنند متفاوت تر از بقیه سال به آنها توجه شده و احترام گذاشته می شود .

وی اذعان داشت:مسئولیت های بیشتری را سعی می کنیم که در این هفته به دانش آموزان واگذار کنیم و به طور حتم درادامه راه کار تکامل پیدا می کند می توان به اینجا برسد که جشنواره ای کشوری برگزار شود و از استان ها برگزیده ها و برترین ها یعنی دانش آموزان الگو و نمونه هر شهر و استانی انتخاب شود و درکنار یکدیگر همایشی داشته باشند .

هژبری با بیان اینکه در 13 آبان شورای هماهنگی سازمان تبلیغات اسلامی متولی اصلی برگزاری مراسم در کشور است یادآورشد: این شورا در همه استان ها است و جلسات را با محوریت شورای هماهنگی در استان ها برگزار می کنند که معنای آن مشارکت همه نهاد ها و سازمان ها است. شورای هماهنگی وقتی وارد عرصه می شود به طور مخصوص همه دستگاه های فرهنگی را پای کار می آورد اما در خود آموزش و پرورش همین شورای هماهنگی بین تشکل ها در استان ها باعث می شود تشکل ها کنار هم جمع می شوند وبرنامه ها را آماده می کنند و باهم اجرا خواهند کرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار