با حضور۳۴۱ تشکل تعاونی فعال

هشتمین جشنواره تعاونی های برتر آذربایجان شرقی برگزار شد

خبرگزاری پانا: همزمان با آخرین روز هفته بزرگداشت تعاون، هشتمین جشنواره تعاونی های برتر آذربایجان شرقی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۷۳۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبر گزاری پانا، علی عزیزی دبیر این جشنواره و معاون امور تعاون های اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اشاره به این مطلب که تعاون محور اصلی توسعه متوازن در تمامی بخش های مختلف جامعه است ، گفت: مشارکت دهی مردم و افزایش سهم حضور آنها در بخش های اجتماعی ، اقتصادی و فرهنگی و نیز سیاسی از دستاوردهای مهم استقرار مقوله تعاون در جامعه محسوب می شود.

عزیزی افزود: هشتمین جشنواره تعاونی های برتر آذربایجان شرقی به صورت المپیادی و در نه مرحله تخصصی و نیز 21 گرایش مختلفی همچون : تولیدی ، توزیعی ، مصرف ، علمی ، پژوهشی ، اعتباری ، خدماتی ، دانش بنیان ، کارآفرینی ، کشاورزی برگزار شده است.

وی یادآور شد: تعداد 341 تشکل تعاونی فعال از شهرستان های مختلف آذربایجان شرقی برای حضور در این جشنواره ثبت نام کرده بودند که شهرستان های میانه ، شبستر و جلفا به ترتیب بیشترین سهم ثبت نامی را داشته اند.

دبیر هشتمین جشنواره تعاونی های برتر آذربایجان شرقی و معاون امور تعاون های اداره کل تعاون ، کار و رفاه اجتماعی این استان با اعلام این خبر که آذربایجان شرقی طی سه سال متوالی گذشته در احراز عناوین برتر تعاونی های برتر ملّی رتبه دوّم کشوری را به نام خود ثبت نموده است ، گفت: سالجاری شرکت تعاونی نخود پزان ممقان شهرستان آذرشهر و نیز شرکت تعاونی مصرف کارکنان دولت آذربایجان شرقی به نرتیب عناون تعاونی های برتر ملّی و نیز استانی را کسب نموده اند.

وی یادآور شد: فرآیند انتخاب تعاونی های برتر حاصل هم اندیشی و بررسی کمیته داوران طی چندین ماه صورت پذیرفته که انجام این امر بر اساس اسناد و مدارک و شاخص های کمّی بوده است که در نهایت منجر به معرفی تعاونی های برتر استانی شده است.

وی با اشاره به این مطلب که تعاون مکمل بخشهای دولتی و خصوصی بوده و می تواند نقش مؤثری در اقتصاد ایفا نماید و به هیچ عنوان جایگزین بخش خصوصی نمی باشد ، اظهار داشت: در حال حاضر تعاونی ها به عنوان یكی از الگوهای موفق اقتصادی و اجتماعی در سطح جهان مطرح بوده و از عمده ترین نهادهایی هستند كه توانایی قرار گرفتن در خدمت توسعه پایدار و برقراری عدالت فراگیر را دارند.

وی خاطر نشان کرد : نامگذاری امسال با عنوان سال حماسه سیاسی و اقتصادی از سوی مقام معظم رهبری به نوعی مكمل سال تولید ملی، حمایت از كار و سرمایه ایرانی سال 91 و جهاد اقتصادی سال 90 به شمار می رود كه با سیاست گذاری های بهتر و تلاش برای تسهیل امور مربوط به عرصه تولیدات داخلی و سرمایه گذاری ها می تواند راهگشای بسیاری از موانع موجود بر سر راه شکوفایی و بالندگی اقتصاد ملّی كشور باشد.

عزیزی همچنین معرّفی توانمندی های بالقوه و نقش های متعدد اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی تعاونی ها و تشویق تعاونگران برتر را از اهداف اصلی برگزاری این جشنواره عنوان نمود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار