آغاز به کار همایش سفیران ولایت با حضور فعال فرهنگی مساجد هرمزگان

همایش سفیران ولایت با حضور ۴۵۰ نفر از فعالان فرهنگی مساجد استان هرمزگان و با هدف تربیت مبلغ کنگره بین المللی امام سجاد(ع) برگزار می شود.

کد مطلب: ۱۲۴۶۰۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، حجت الاسلام احمد پهلوانی ضمن اعلام این خبر، اظهار داشت: این همایش 4 روزه از امروز آغاز به کار کرد و تا جمعه ۱۵ شهریور در شهر مقدس قم ادامه خواهد داشت.

پهلوانی ادامه داد: ائمه جماعات، مدیر مسئولان، مسئولان واحد خواهران و أعضای فعال کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان هرمزگان در این همایش شرکت خواهند کرد.

وی با بیان اینکه ۲۰ کارگاه آموزشی و بیش از پنج همایش فرهنگی برای این طرح پیش بینی شده است، ابراز داشت: صحیفه سجادیه، اخلاق در قرآن، حجاب و عفاف، فتنه تکفیری‌ها، انحرافات در مباحث مهدویت، جایگاه اهل بیت(ع) در بین مسلمانان، نقش ائمه خاصه امام سجاد(ع) در إعتلای اسلام، فرهنگ مسجد و روش شناسی بخش فرهنگی از جمله موضوع‌های کارگاه‌های آموزشی این طرح است.

مسئول دبیرخانه کانون های مساجد استان هرمزگان گفت: در همایش‌های این طرح نیز که با حضور مراجع عظام تقلید و علمای برجسته دینی برگزار می‌شود، مطالبی پیرامون سبک زندگی از دیدگاه امام سجاد(ع)، جایگاه امام سجاد(ع) نزد اهل سنت، عفت و حیا از دیدگاه امام سجاد(ع) و … ارائه خواهد شد.

وی از آماده بودن یش نویس سند مشترک همکاری بین ۳۴ دستگاه فرهنگی، مذهبی و اجرایی استان در خصوص پیگیری انجام فعالیت ها با محوریت امام سجاد(ع) و صحیفه سجادیه نیز توسط دبیرخانه کنگره بین المللی امام سجاد(ع) خبر داد و ابراز داشت: برخی از نهادها ازجمله حوزه هنری و کانون پرورش فکری هرمزگان آمادگی خود را برای برگزاری برنامه های مرتبط با کنگره اعلام کرده اند.

پهلوانی افزود: دبیرخانه کنگره همچنین درصدد راه اندازی بانک اطلاعات ویژه فعالان مرتبط با فرهنگ سجادیه است و در این راستا رایزنی هایی با بنیاد علمی دعا در قم و بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا(ع) داشته است.

وی در پایان آخرین مهلت ارسال آثار به کنگره بین المللی امام سجاد(ع) را اوایل آبان ماه سال جاری ذکر کرد و گفت: تا کنون بیش از ۵۰ مقاله به دبیرخانه کنگره رسیده است.

شایان ذکر است؛ کنگره بین المللی امام سجاد(ع) آذرماه سال جاری همزمان با سالروز شهادت امام چهارم شیعیان علی بن الحسین(ع) با حضور اندیشمندان داخلی و خارجی به میزبانی استان هرمزگان در بندرعباس برگزار می شود.

گفتنی است این همایش فرهنگی آموزشی امروز با پیام آیت الله صافی گلپایگانی در قم آغاز به کار کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار