معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش خبر داد:

انتخاب رشته دانش‌آموزان براساس ساختار نظام آموزشی 6-3-3

خبرگزاری پانا: معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش گفت: براساس سند تحول و اجرای نظام آموزشی 6-3-3و برگزاری كلاس هفتم ،از این پس دانش آموزان با ورود به كلاس نهم انتخاب رشته می كنند.

کد مطلب: ۱۲۴۵۱۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش و پرورش پانا، ابراهیم سحرخیز افزود: دانش آموزانی كه از امسال در كلاس هفتم تحصیل می كنند در كلاس نهم باید انتخاب رشته كنند اما دانش آموزانی كه همچنان براساس نظام قدیم تحصیل می كنند، همچون سنوات گذشته در پایه اول متوسطه انتخاب رشته خواهند كرد.

وی اضافه كرد: انتخاب رشته در كلاس نهم به تدریج طی دو سال دیگر به صورت كامل اجرایی خواهد شد چرا كه لازم است دانش آموزان كلاس هفتم وارد مرحله انتخاب رشته شوند.

سحرخیز تاكید كرد نمرات درسی سال هفتم و هشتم در انتخاب رشته دانش آموزان به عنوان یكی از فاكتور های انتخاب رشته حائز اهمیت است.

وی افزود: پیش از این مشاوران در زمینه هدایت تحصیلی در مقطع راهنمایی فعالیت داشتند اما به منظور انتخاب رشته دانش آموزان در پایه اول متوسطه ، مشاوران در مقطع متوسطه مشغول به خدمت شدند.

وی یادآور شد از این پس در راستای اجرای نظام آموزشی جدید و از آن جایی كه دانش آموزان باید در كلاس نهم(پایه سوم متوسطه سابق یا سوم متوسطه اول) انتخاب رشته كرده و از سال اول متوسطه دوم در رشته انتخابی خود، ادامه تحصیل دهند، مشاوران برای هدایت تحصیلی دانش آموزان در مقطع متوسطه فعال خواهند بود.

معاون آموزش متوسطه وزیر آموزش و پرورش اضافه كرد: تمام مشاورانی كه در مقطع متوسطه فعالیت داشتند به متوسطه اول منتقل می شوند البته این به آن معنا نیست كه در متوسطه دوم از مشاوره بی نیاز هستیم چرا كه امیدواریم در آینده وضعیت آموزش و پرورش دگرگون شده و در زمینه استخدام ها به این وزارتخانه اجازه استخدام و بكارگیری نیرو به ویژه مشاوره داده شود.

سحرخیز اضافه كرد: با بكارگیری نیرو، امیدواریم، تا مشاوره در مقطع ابتدایی نیز تامین شود.

وی اضافه كرد: براساس استاندارد باید به ازای هر 12 دانش آموز، یك ساعت مشاوره ارایه شود كه البته ممكن است این شاخص برای مدارس خاص(همانندشاهد وشبانه روزی )تغییروبه ازای هر هشت نفر دانش آموز یك ساعت مشاوره اختصاص یابد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار