مدیر آموزش و پرورش رودهن:

شهید سلیمانی بنیان‌گذار مقاومت جهانی بود

رودهن (پانا)-‌ مدیر آموزش و پرورش رودهن در مراسم گرامیداشت سالگرد شهادت شهید سلیمانی، این شهید را بنیاگذار مقاومت جهانی معرفی کرد.

کد مطلب: ۱۲۴۴۴۶۸
لینک کوتاه کپی شد
شهید سلیمانی بنیان‌گذار مقاومت جهانی بود

مراسم گرامیداشت دومین سالگرد شهادت شهید سلیمانی در برنامه‌ای با نام «بچه‌های حاج قاسم» در سالن آمفی تئاتر وصال رودهن با سخنرانی رمضانعلی خلیلی پدر شهید مدافع حرم رسول خلیلی، روایتگری سید ایمان یار‌احمدی، مدیحه‌‌سرایی مهدی بزم‌جو و با حضور مسئولین شهری و آموزش و پرورش رودهن و دانش‌آموزان بسیجی برگزار شد.

زهرا رستمی، مدیر آموزش و پرورش رودهن در این مراسم اظهار کرد: شهید سلیمانی سرداری بود که چهل سال برای ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی جنگید؛ نه تنها در طول هشت سال جنگ تحمیلی، بلکه بعد از آن در تمام عرصه‌های اقتصادی، اجتماعی و مدیریتی فعال و موثر بود. کسی که در مکتب امام راحل و رهبر انقلاب بالید و امروز بنیانگذار مقاومت جهانی است. امید است که فرهنگیان بخش رودهن و دانش‌آموزان ما، با میثاق با خون شهدا، ایثار و فداکاری آنها را برای آیند‌گان به میراث بگذارند.

غلامرضا نجفی، فرمانده سپاه شهرستان دماوند توضیح داد: شهید سلیمانی، مظهر یک فرد تراز انقلاب و مکتب اسلامی است که در همه ابعاد هر آن چیزی که در عرصه‌های عینی انقلاب و مکتب اسلامی لازم بود در سکنات و رفتار و ویژگی‌هایش تبلور عینی داشت. شاخصه ویژگی وی ولایت‌مداری و بصیرت و توجه به مظلومان و نیازمندان بود.

حجت‌الاسلام سید محمد حسینی، امام جمعه بخش رودهن اظهار کرد: هرگاه نام شهید سلیمانی می‌آید، به یاد آیه 96 سوره مریم می‌افتم که می‌گوید: آنهایی که ایمان داشته باشند و کار درست انجام دهند، خداوند مهر و محبت‌شان را در دل‌ها قرار می‌دهد و اگر مهر شهید سلیمانی در همه دل‌ها وجود دارد به این دلیل است که خودش را به خدا متصل کرد و کار‌هایش خدایی بود.

رمضانعلی خلیلی، پدر شهید رسول خلیلی تصریح کرد: شهید سلیمانی از ملت بود و ملت از وی؛ حاج قاسم‌ها ادامه دارد، ما در سالگرد شهادت وی قرار داریم، در مراسم تشییع پیکر جمعیتی که حضور داشت، مراسمی که به مناسبت سالگرد وی برگزار شد، پیاده روی‌ها، اخلاص و ابراز ارادتی که مردم نسبت به وی دارند و ... همه اینها نشان مسیر سیدالشهدا است.

سید‌ ایمان یاراحمدی، روایتگر خادم الشهدا خاطرنشان کرد: یکی از نکات نابی که در رابطه با شهید سلیمانی باید ذکر کرد، نجابت وی است؛ به این شهید بالاترین درجه نظامی را دادند ولی وی سرش را بالا نمی‌آورد، مردی که عاشق روضه بود و دل به دل آل الله داده بود.

حمیدرضا ذوالفقاری، بخشدار رودهن تاکید کرد: سردار سپاه اسلام، به جهت پیمانی که با فرهنگ بزرگ عاشورایی و فاطمی بسته بودند در مسیری که انتخاب کرده بودند، مسیر ولایت‌مداری و خدمت به اسلام و نظام مقدس جمهوری اسلامی، جانش را فدا کرد.

قاسم ملیحی، مسئول بنیاد شهید شهرستان دماوند افزود: یکی از ابعاد شخصیتی شهید سلیمانی، مکتب تربیتی وی است و با جان‌فشانی و ایثاری که کردند و سیره‌ای که داشتند توانستند مقاومت، بصیرت و از خودگذشتگی را به نسل‌های بعدی ما ایرانیان مسلمان منتقل کنند.

خبرنگار دانش‌آموز: نازنین زهرا افراه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار