پدافند غیرعامل، راه مبارزه با آفت‌های دشمن است

جوادآباد(پانا)-به مناسبت هفته پدافند غیرعامل و آغاز هفته بسیج دانش‌آموزی در آموزشگاه هانیه سماعی جواد‌آبادنمایشگاه کتاب برگزارشد.

کد مطلب: ۱۲۲۷۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
پدافند غیرعامل، راه مبارزه با آفت‌های دشمن است

صدور فرمان مبارک مقام معظم رهبری، برای تشکیل سازمان پدافند غیرعامل که در تقویم رسمی کشور به عنوان هفته پدافند غیرعامل ثبت شده، فرصت مغتنمی برای تبیین اهمیت و دستاوردهای مثبت پدافند غیرعامل در عرصه های مختلف در بین مسئولان، مدیران، کارشناسان و آحاد جامعه است.

مریم گرواند مربی پرورشی مدرسه هانیه سماعی آموزش و پرورش جوادآباد در گفتگو با پانا گفت: زندگی انسان همواره با وقوع حادثه عجین است، مخاطرات متعدد با منشأ طبیعی یا انسانی به سرعت یک چشم بر هم زدن قادر است زندگی را دگرگون کند و به گونه ‏ای نشانه ‏های حیات را از پهنه‏ ی وسیع بزداید که گویی روزی حتی یک موجود زنده در آن نمی‏ زیست. بر این اساس لزوم رعایت تمهیداتی پیشگیرانه جهت مصون داشتن انسان‏ها از خطرات احتمالی از جمله مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

وی بیان کرد: پدافند غیر عامل به مجموعه اقدامات غیر مسلحانه ای که موجب افزایش بازدارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت‌های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدها و اقدامات نظامی دشمن گفته می‌شود. هفته نکوداشت پدافند غیرعامل سال 1400 با شعار «پدافند غیرعامل، ایران پایدار» از هشتم لغایت 14 آبان ماه سال جاری برگزار می‌شود به همین مناسبت نمایشگاه کتابی با همین مضمون از میان منابع موجودر در محل کتابخانه دبیرستان هانیه سماعی برگزار شده است.

او گفت: نصب بیاناتی از امام خمینی‌(ره) و حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای در محل برگزاری نمایشگاه و نصب روزشمار هفته پدافند غیرعامل بر زیبایی آن افزود.

همچنین به مناسبت فرارسیدن 13 آبان ماه که مصادف با سه واقعه تاریخی یعنی تبعید امام خمینی‌(ره) به ترکیه در پی اعتراض به لایحه کاپیتولاسیون در سال 1342, کشتار دانش آموزان در سال 1357 توسط رژیم پهلوی و تسخیر لانه جاسوسی امریکا در سال 1358 است نمایشگاه کتابی در سالن ورودی دبیرستان برپا شد. اختصاص تابلوی اعلانات به نصب جملاتی در ارتباط با وقایع این روز از دیگر برنامه های مربوطه بود.

خبرنگار دانش‌آموز: معصومه عرب شهرابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار