اکشی کومار :نمی خواهم تام کروزباشم

خبرگزاری پانا:آکشی کومار، یکی از بازیگران مطرح سینمای هند است که هنوز پس از دو دهه حضور در بالیوود، فیلم‌هایش با استقبال تماشاگران روبرو می‌شود.

کد مطلب: ۱۲۱۹۶۴
لینک کوتاه کپی شد


به گزارش سرویس فرهنگی پانا؛ این فیلم‌ها فروش بالایی در جدول گیشه نمایش سینماهای هند می‌کنند.همین نکته،آکشی کومار را به صورت رقیب جدی سوپراستارهای قدیمی سینمای هند درآورده است.

با وجود افت کاری این بازیگر در اواخر دهه نود میلادی و فروش پائین فیلم‌هایش، آکشی کومار در این سال‌ها رقیبی جدی برای سه‌خان مطرح سینمای هند(عامر، شاهرخ و سلمان) بوده است.آکشی کومار که متخصص هنرهای رزمی است و از این توانایی در فیلم‌هایش استفاده خوبی می‌کند،سال 1991 با سوداگر به تماشاگران سینما معرفی شد. او تا به حال در بیش از 100 فیلم سینمایی بازی کرده که بسیاری از آن‌ها با استقبال تماشاگران روبرو شده است.



کومار پس از بازی در یک سری نقش اکشن و تبدیل شدن به قهرمان اکشن بالیوود، به بازی در نقش‌های درام و کمدی پرداخت. وی پس از آن که منتقدان سینمای هند گفتند تماشاگران از دیدن اکشن کاری‌های او خسته شده‌اند،یک تفاوت بزرگ در سبک کار خود ایجاد کرد و به بازی در ژانر درام و کمدی پرداخت. تماشاگران او را در حال و هوای تازه‌اش هم پذیرفتند. در حال حاضر، وی در انواع و اقسام ژانرهای سینمایی بازی می کند.

رسانه‌های گروهی هند به آکشی‌کومار لقب تام کروز هند را داده‌اند و او در گفت‌وگوی اینترنتی زیر، نکته جالبی را در رابطه با این موضوع مطرح می کند. کومار با توینکل کانا(دختر دو بازیگر مطرح قدیمی سینمای هند راجش کانا و دیمپل کاپادیا) ازدواج کرده و دارای یک فرزند است. رسانه‌های گروهی هند می نویسند وی پس از پدرر شدن، فعالیت‌های اجتماعی خود را گسترش داده و حضور موثری در فعالیت‌های خیرخواهانه دارد. با این حال وی علاقه‌ای ندارد درباره این مضوع صحبت کند. به همین دلیل در گفت‌وگو با نشریه سینمایی اسکرین‌ایندیا اشاره‌ای به این مسئله نشده است.





به شما لقب تام کروز هند را داده‌اند. این این لقب راضی هستید؟

نمی‌دانم چرا وقتی می‌خواهند از بازیگری تعریف کرده و او را تائید کنند، به وی لقب یک بازیگر معروف هالیوودی را می دهند. تام کروز را دوست دارم، ولی نمی‌خواهم تام کروز هند باشم. من آکشی کومار هستم و نمی‌خواهم کس دیگری باشم. تماشاگران و طرفدارانم مرا به عنوان آکشی کومار می‌شناسند و برای دیدن فیلم‌های من به سالن‌های سینماها می‌آیند. هیچ وقت نخواستم کس دیگری باشم و شبیه او عمل کنم. در عین حال، من تفاوت‌های زیادی با تام کروز دارم و از بسیاری جهات اصلاً شبیه هم نیستیم! من با هنرهای رزمی آشنایی دارم، ولی او نه!

در کل یک تفاوت بزرگ بین بازیگران بالیوودی و هالیوودی وجود دارد. ما در هند می‌توانیم در نقش‌های مختلف ژانرهای مختلف بازی کنیم. ولی بازیگران هالیوودی معمولاً فقط در یک ژانر موفق هستند.برای مثال،آیا شما از تام کروز یک نقش کمدی یا خبیث دیده‌اید؟ علت این تفاوت در این است که صنعت سینمای ما تفاوت خیلی زیادی با صنعت سینمای آمریکا دارد. بازیگران سینما در هند بسیار محبوب‌تر از بازیگران هالیوودی هستند و تعداد بیشتری هوادار دارند. این مزیتی است که هیچ یک از صنعت‌های فیلم‌سازی در هیچ منطقه‌ای از جهان ندارند و خاص ما هندی‌ها است.

از رقابت با بازیگران درجه یک بالیوود نمی‌ترسید؟

دلیلی برای ترس وجود ندارد. رقابت هم بخشی از واقعیت های سینما است. سالانه در هند تعداد بسیار زیادی فیلم ساخته می شود. صنعت سینمای ما بیشترین تعداد فیلم را در کل جهان تولید می‌کند. به همین خاطر برای هر بازیگر هندی فرصت‌های کاری کافی وجود دارد تا هنر و توانایی های خویش را به نمایش بگذارد. بی هنری‌ها و ناتوانی‌ها هم در این بین، کاملاً در معرض نمایش قرار می گیرد! چنین پرسشی برایم جای تعجب دارد. این واقعیتی است که هر یک از بازیگران مطرح سینمای‌ هند. جایگاه خاص خودشان را دارند. من هم نسبت به آن چه که انجام می‌دهم، اطمینان دارم. من کارم را از صمیم قلبم انجام می‌دهم و فکر نمی‌کنم جای نگرانی وجود داشته باشد.





در باره استعدادهای جوان و تازه‌ای که پا به دنیای سینما گذاشته‌اند چه فکر می‌کنید؟

بازی هریتیک روشن را در قسمت دوم اکشن ماجراجویانه دوم خیلی پسندیدم. به نظرم بازی فوق‌العاده‌ای داشت. او باعث شد یک سری چیز غیر ممکن، ممکن به نظر برسد. آبیشک باچان هم بازیگر خوبی است. سینما محل حضور چهره‌های تازه است و نباید از این موضوع ترسید.

وقتی فیلمی در جدول گیشه نمایش شکست تجاری می‌خورد ناراحت می‌شوید؟

صد در صد.پائین بودن فروش فیلم‌ها روحیه آدم را پایین می‌آورد و بازیگر را افسرده حال می‌کند. من حتی در آن دسته از فیلم‌هایم که شکست تجاری می‌خوردند،سخت کار و تلاش کرده‌ام. طبیعتاً وقتی فروش خوبی نمی‌کنند، ناراحت می‌شوم و احساس می‌کنم آن همه تلاش، نتیجه‌ای در بر نداشته است.





سال‌قبل پنج فیلم سینمایی روی پرده سینماها داشتید. امسال هم همین اتفاق می‌افتد؟

خیر. فکر می‌کنم تا پایان سال جاری میلادی فیلم تازه دیگری از من به روی پررده سینماها نرود. در حال حاضر مشغول بازی در دو فیلم رئیس(باس) و مشکل بهاجی هستم و فکر نمی کنم هیچ یک از این دو تا پایان سال جاری میلادی آماده نمایش شوند.

از موفقیت‌های پی در پی چند سال اخیر خود راضی و خوشحال هستید؟

صد در صد. برای هر بازیگری خیلی باعث خشنودی است که می‌بیند تماشاگران از فیلم‌های او استقبال می‌کنند و آن ها را دوست دارند. از نوع فیلم‌هایی که برای بازی انتخاب کرده‌ام راضی و خشنود هستم. یکی از چیزهایی که به آن اهمیت زیادی می‌دهم،این است که سعی می‌کنم خودم را تکرار نکنم و فیلم‌هایم حال و هوای تازه‌ای داشته باشند. در عین حال،همیشه به یاد دارم که این بازی امکان باخت هم دارد و احتمال شکست تجاری فیلم‌هایم هم هست. ولی در هر صورت، باید با تماشاگران صادق و روراست بود.





مدتی قبل گفتید می‌خواهید بازی در فیلم‌های اکشن را کنار بگذارید. ولی این اتفاق نیفتاد.

یکی از دلایلش این است که تماشاگران سینما هنوز دوست دارند مرا در نقش‌های اکشن ببینند.تا زمان نمایش عمومی فیلم‌های ضربان قلب (ترکن) و به دیل لگی همه فکر می‌کردند من فقط می‌توانم در نقش‌های اکشن بازی کنم. با این دو فیلم به عنوان یک بازیگر درام هم معرفی شدم. هراپری به تماشاگران ثابت کرد توانایی ایفای نقش‌های کمدی را هم دارم. در حال حاضر بازی در انواع و اقسام ژانرها را دوست دارم. این کار مثل کشف دوباره و دوباره خود است. انگار که هر بار به یک شکل تازه‌ای خلق می‌شوی.

استقبال تماشاگران از این فیلم‌ها که در ژانرهای متفاوتی ساخته شده‌اند، نشان می‌دهد که آن ها هم به دنبال کارها و بازی‌های تازه هستند. انگار آن ها می‌گویند همین راه را ادامه بده و متفاوت باش. من هم برای عمل کردن این خواسته، باید با یک برنامه‌ریزی دقیق حرکت کنم و در همان حال هم سخت کار و تلاش کنم. آدمی هستم که همیشه نگاهم به جلو و دوردست است. توجهی به موانع ندارم و اگر می توان کاری را انجام داد، من آن را انجام می‌دهم.

صحنه‌های اکشن و بدل کاری فیلم‌هایتان را خودتان انجام می‌دهید. آیا هیچ وقت برایتان پیش آمد که ورزشکار شوید؟

اگر بخواهم صادقانه صحبت کنم باید بگویم خیر. من در خانواده‌ای بزرگ در شهر دهلی بزرگ شدم که هنرهای رزمی تخصصی آنان بود. با آن که در خانه و مدرسه ورزش‌های رزمی را کار و تمرین کردم، اما هیچ وقت نمی‌خواستم وارد حرفه و دنیای ورزش شوم.





از همان ابتدا، هدفم این بود که بازیگر شوم. خیلی خوشحالم که توانسته‌ام به تعدادی از رویاهایم جامه عمل بپوشانم و به آرزوهایم برسم. خیلی سخت توانستم بازیگر شوم و پس از تجربه چندین کار و حرفه مختلف، بالاخره به آرزویم رسیدم. اولین فیلم سینمایی سوداگر در سال 1991 شکست سخت تجاری خورد. اما ناامید نشدم. یک سال بعد کیلاری را بازی کردم که فروش بسیار زیادی در سالن‌های سینماها کرد. موفقیت این فیلم هم نام مرا به عنوان یک بازیگر تثبیت کرد و هم باعث تولید یک مجموعه فیلم سینمایی موفق با پسوند کیلاری (بازیگر) شد.

چه چیزی به شما آرامش می‌دهد؟

خانواده‌ام، وقتی در کنار آن ها هستم احساس آرامش خاصی می‌کنم. والدینم، همسرم و فرزندم را بسیار دوست دارم. تلاشم این است که یک رابطه منطقی بین فعالیت سینمایی و وظایف خانوادگی‌ام برقرار کنم. از آن جا که همسرم توینکل کانا خودش هم یک بازیگر بوده،شرایط کاری مرا درک می‌کند. تفاهم و درک متقابل خوبی از یکدیگر داریم. بعد از تولد پسرم آراو معنی پدر بودن را فهمیده‌ام و یاد گرفته‌ام که چگونه باید عمل کنم و آدم بهتری باشم. از ایجاد و انجام تغییرات نمی‌ترسم و اگر لازم باشد، در زندگی خانوادگی و کاری‌ام تغییرات لازم و ضروری را انجام می‌دهم.





بازی در نقش‌های کمدی را بیشتر دوست دارید یا نقش‌های اکشن؟

فرقی نمی‌کند. مسئله مهم فیلم‌نامه و نوع نقشی است که باید بازی کنم. وقتی نقشم خوب و قابل قبول باشد، ژانر آن فیلم دیگر اهمیت خیلی زیادی ندارد. البته بازی در نقش‌های اکشن، درد و رنج ناشی از اکشن کاری‌های سخت را دارد. ولی از این موضوع ناراحت نیستم. بازی در نقش‌های اکشن هنوز هیجان زده‌ام می‌کند و وقتی در نقش‌های کمدی یا درام ظاهر می‌شوم، احساس می‌کنم در حال تجربه نوع تازه و دیگری از بازیگری هستم. این هم جذابیت‌ها و هیجان‌های خاص خودش را دارد. برایم جالب توجه است که تماشاگران مرا در انواع و اقسام نقش‌های کمدی، اکشن و درام پسندیده و از فیلم‌هایم استقبال می‌کنند.دوست دارم در نقش آدم ها و کاراکترهای مختلف و متفاوت بازی کنم.

در تعدادی از فیلم‌هایتان در نقش کاراکترهای مسلمان بازی کرده‌اید. بازی در نقش این نوع کاراکترها را دوست دارید؟

تعداد زیادی از هوادارانم مسلمان هستند و این برایم افتخار بزرگی است. نسبت به آن ها احساس دین می‌کنم و به آن ها بدهکارم. به همین دلیل خیلی دوست دارم در نقش شخصیت‌های مسلمان بازی کنم و در فیلم‌هایم از مسائل و مشکلات آنها حرف بزنم.

مسلمانان بخش عظیمی از جامعه هند را تشکیل می‌دهند و استقبال یا عدم استقبال آن ها از فیلم‌های سینمایی می‌تواند سرنوشت این فیلم‌ها را تغییر دهد. سینمای هند هم نمی‌تواند نسبت به این جمعیت عظیم بی‌تفاوت باشد. در عین حال، صنعت سینمای هند و هنرمندان آن در فیلم‌های خود به تبلیغ آشتی و دوستی بین مذاهب می‌پردازند. این یکی از سیاست‌های اصلی بالیوود است که به ادیان مختلف احترام می‌گذارد و در فیلم‌های خود به طرح مسائل آنان می‌پردازد.





با وجود آن که سالهاست یکی از ستارگان اصلی بالیوود هستید، اما خبرسازی و شایعه پراکنی پیرامون شما کم است.

سعی می‌کنم از شایعات و جنجال‌ها دور باشم و زندگی آرامی داشته باشم. اما واقعیت امر این است که بحث و جنجال و شایعه ، همیشه جزئی از صنعت سینما بوده و کسانی که در آن مشغول کار هستند، نمی‌توانند از تأثیرات آن دور بمانند. شما وقتی وارد این حرفه می‌شوید، باید حاشیه‌های آن را هم قبول کنید. اما هیچ وقت از سوی من کاری و اقدامی صورت نمی‌گیرد که باعث تشویق شایعه سازان برای بحث و تبلیغات پیرامون آن شود. تمام حواس و توجهم به کارم است و سعی می‌کنم به جز این به چیز دیگری فکر نکنم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار