معرفی کتاب/

«مستطاب آشپزی» تالیف نجف دریابندری

خبرگزاری پانا: «مستطاب آشپزی» را نجف بندری یک از بهترین مترجمان ایرانی با توجه به علاقه زیاد خود به آشپزی به رشته تحریر در آورده است.

کد مطلب: ۱۲۱۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار فرهنگی پانا، کتاب «مستطاب آشپزی» از سیر تا پیاز، نوشته نجف دریابندری، یکی از بهترین مترجمان کشور، سالهاست در لیست پرفروش‌ترین آثار حوزه آموزش آشپزی است با تفاوت هایی شگرف. اگر کتاب مستطاب را نخوانده باشید، تصورتان از یک «کتاب آشپزی» چیزی است حاوی چندین و چند دستورِ معمولا یک صفحه‌ای، که هر دستور روند تبدیل مواد اولیه به غذای آماده را شرح می‌دهد و احیانا ترفندهایی را هم برای طبخ و طعم بهتر هر غذا ارائه می‌کند. چنین کتابی معمولا یک مقدمه دارد که کسی نمی‌خواند و کمی هم اطلاعات جانبی دارد که بعضی‌ها دفعه اولی که کتاب را خریده‌اند نگاهی به آنها می‌اندازند.
بعضی «کتاب‌های آشپزی» تخصصی‌اند (مثلا انواع خوراک با قارچ) و بعضی عمومی؛ هیچ کس انتظار ندارد یک کتاب آشپزی چیزی بیشتر از یک مجموعه دستور پخت باشد، یا مثلا نثر فوق‌العاده‌ای داشته باشد، یا طراحی گرافیکی‌اش چشم‌نواز باشد… یا اصلا چیزی باشد که یک کتاب‌خوان از «کتاب» انتظار دارد…این کتاب با وجود قیمت بالا تا کنون بارها تجدید چاپ شده و همواره جزء پرفروش ترین کتاب های ناشر در نمایشگاه کتاب بوده است.
نویسنده این اثر متفاوت و محبوب بین خانواده های ایرانی در مقدمه کتاب می‌نویسد: «اولین نکته‌ای که خواننده گرامی باید بداند این است که هیچ کس با خواندن کتاب آشپزی آشپز نمی‌شود؛ اما نکته دوم این است که هیچ آشپزی، و نیز هیچ کسی که خیال آشپز شدن داشته باشد از کتاب آشپزی بی‌نیاز نیست…»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار