آرش معیریان:فیلم کودک نباید به برپایی جشنواره ختم شود.

خبر گزاری پانا: معیریان با اشاره به مشکلات سینمای‌کودک گفت:با وجود همه زحماتی که برای توجه به آثار کودک در قالب جشنواره فیلم‌های کودکان و نوجوانان صورت می‌گیرد،فیلم‌های کودک و نوجوان در اکران مورد بی‌توجهی قرار می‌گیرند.

کد مطلب: ۱۱۹۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش ستاد خبری بیست و هفتمین جشنواره بین المللی فیلم های کودکان و نوجوانان به گزارش ازسرویس فرهنگی پانا"آرش معیریان" گفت: اگر نگاهی به جشنواره‌های موفق دنیا داشته باشیم، متوجه می‌شویم نتیجه مراسم اختتامیه یک جشنواره تاثیر زیادی بروز آینه سینمایی کشور دارد. متاسفانه جشنواره کودک در سینمای ما با وجود دلسوزی و حسن نیت و تلاش ها و زحمات برگزار کنندگان جشنواره کودک و حسن نظر نسبت به چگونگی برگزاری آن، تقدیر و تشکر از دست اندرکاران سینمای کودک تنها به همان زمان برگزاری بسنده می‌شود و هیچ گونه ثمری برای فیلمساز ژانر کودک و بر روی جریان فیلمسازی ایجاد نمی‌کند.
سازنده فیلم "فیتیله و ماه پیشونی" که در دوره بیست و پنجم جشنواره کودک مورد توجه قرار گرفت، در ادامه افزود: همه ساله شاهد هستیم که از فیلم های برتر جشنواره تقدیر می‌شود و جایزه می گیرند و به نوعی برجسته نمایی و درخشان جلوه می‌کنند اما زمانیکه به مهمترین مرحله آن یعنی اکران می‌رسد هیچکدام از فیلم ها توفیقی پیدا نمی‌کنند و به فرجام نمی‌رسند.


معیریان با بیان اینکه سینمای کودک سینمایی است که مخاطب آن کودکانی هستند که قرار است جامعه ما را بسازند، گفت: برای ژانر کودک باید به واسطه دوراندیشی ارج و قرب قائل شویم تا نسبت به سینمای معمولی تفاوتی داشته باشد. سینمای کودک برای آموزش و بار آوردن آدم‌هایی ساخته می شود که در آینده باید جامعه را اداره کنند در حالی که سینمای کودک در طول سال و ماه دیده نمی‌شود و این بزرگترین اشکال سیاستگذاری در سینمای کودک است.
این کارگردان در ادامه گفت: جشنواره جولانگاهی برای ورود فکر و خلاقیت‌های جدید است و اگر طرفدار نوآوری باشیم حضور نگاه های بدیع و استعدادهای تازه می‌تواند در رشد سینمای کودک تاثیر گذار باشد اما باید توجه داشت که این موضوع بدین معنی نیست که پیشکسوتان را فراموش کنیم زیرا سینمای کودک به دلیل ارتباط با شخصیت کودک نیاز به یک عقبه دارد ضمن اینکه نباید فراموش کنیم که هر جوانی در هر مقطعی آزمون و خطا زیاد خواهد داشت و به واسطه همین آزمون و خطا می تواند نسبت به دوام سینما تاثیرگذار باشد.
معیریان یادآور شد: سینمای کودک باید برای پیشکسوتان محفلی باشد در کنار نو اندیشان سینما که برآیند تلفیق این دو با هم ما را به سمت سینمای کودک موفق برای اکران و شناخته شدن در سطح بین‌المللی برساند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار