رییس کمیسیون گردشگری و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی مازندران :

مستند سازی ظرفیت های گردشگری سلامت مازندران آغاز شد

خبرگزاری پانا : رییس کمیسیون گردشگری و سرمایه گذاری اتاق بازرگانی ،صنایع، معادن و کشاورزی مازندران از آغاز مستند سازی ظرفیت های گردشگری سلامت استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۰۸۸۹۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، محمد کاوه در نشست هم اندیشی برگزاری همایش بین المللی گردشگری سلامت در محل تالار اریکه آریایی شهرستان آمل افزود: مستند سازی از وجود هزاران نوع گیاهان دارویی، حیات وحش ، آببندان ها، چشمه های آب معدنی و امکانات پزشکی و نیروهای متخصص درمانی برای برگزاری همایش بین المللی گردشگری سلامت در مازندران صورت می گیرد .

وی گردشگری سلامت را یکی از مهم ترین مقوله ها در صنعت گردشگری جهان معرفی کرد و ادامه داد: مازندران به لحاظ موقعیت جغرافیایی خاص و مطلوب می تواند میزبانی مناسب برای بیماران و دست اندرکاران حوزه سلامت باشد .

عضو هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی مازندران به برگزاری 10جلسه تخصصی کمیسیون گردشگری با هدف شناساسی نیازهای گردشگران در بخش گردشگری سلامت اشاره کرد و گفت: 80 درصد نیازهای گردشگران در این حوزه شناسایی شده است .

وی هدف اصلی اهمیت برگزاری این همایش را معرفی ظرفیت گردشگری سلامت عنوان کرد و افزود: با هماهنگی دانشگاه های علوم پزشکی ساری و بابل امکانات و تجهیزات و پزشکان فوق تخصص در این حوزه شناسایی شدند .

کاوه با اشاره به فعالیت 150 مؤسسه، دانشگاه و مراکز آموزش عالی در استان مازندران، گفت: در بخش مقالات علمی از اساتید حوزه گردشگری سلامت بهره گیری می شود .

وی افزود: توجیه علمی ، فنی و اقتصادی برای برگزاری همایش بین المللی گردشگری سلامت نیز انجام شده و آماده ارائه به مسؤولان ارشد میراث فرهنگی و استاندار مازندران است .

کاوه گفت: هر چند مجوز برگزاری این همایش هنوز صادر نشده است، اما با توجه به برگزاری جلسات تخصصی و انجام بررسی های کارشناسی، مجوز آن نیز اخذ می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار