کارشناس مسئول فنی حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش پاکدشت:بازارچه کارآفرینی زمینه سازآینده شغلی دانش آموزان است

پاکدشت ( پانا ) - بازارچه کارآفرینی دست ساخته های دانش آموزان در هنرستان معلم شهرستان پاکدشت باهدف کارآفرینی و آشنایی دانش آموزان با محیط واقعی کسب و کار برگزار شد.

کد مطلب: ۱۰۲۱۸۰۵
لینک کوتاه کپی شد
کارشناس مسئول فنی حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش پاکدشت:بازارچه کارآفرینی زمینه سازآینده شغلی دانش آموزان است

در این مراسم مرتضی تاجیک کارشناس مسئول فنی حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در سخنانی با اشاره به اهداف برگزاری بازارچه کار و فناوری در هنرستان معلم اظهار کرد: هدف اصلی هنرستان ها کارآفرینی است و دانش آموزان تولید محور کردن دروس، آموزش فعالیت در بازارکار، آموزش قوانین و اصول فروش را آموزش می بینند.

وی در ادامه افزود:بازارچه‌های کارآفرینی و دست ساخته های دانش آموزان با هدف ایجاد رقابت و مهارت‌ آموزی و آشنایی با محیط کسب و کار در بین دانش آموزان برگزار می‌شود تا با تجربیات عینی بتوانند در آینده کاری خود عملکرد بهتری داشته باشند.

تاجیک با بیان اینکه دانش‌آموزان ضمن ارائه آثار خود با نحوه داد و ستد آشنایی پیدا می کنند،بیان کرد: از جمله اهداف تشکیل بازارچه های کارآفرینی ترویج این رشته ها است و بازارچه های کارآفرینی موجب تشویق و جذب سایر دانش آموزان به رشته های فنی و حرفه ای می شود.

وی اضافه کرد: موفقیت برپایی این نوع بازارچه‌ها در مدارس منوطه به همراهی دبیران و معلمان آنان است تا تصویری واقعی از موقعیت شغلی و محیط بازار کار را برای دانش آموزان ایجاد کنند و استعداد های ویژه را شناسایی کرده و راهنمای آنان برای انتخاب شغل در آینده باشند.

کارشناس مسئول فنی حرفه ای و کاردانش آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت نحوه محاسبه نمره دانش آموزان را مبنی بر سود حاصل از فروش اجناس در بازارچه دانست واذعان کرد: در بازارچه کارآفرینی دست ساخته‌های مختلف دانش‌آموزان اعم از انواع گل های زینتی، البسه، زیورآلات مصنوعی، انواع شیرینی جات خانگی، انواع خشکبار، صنایع دستی و غذاهای محلی،گرافیک، بافت و طراحی ارائه شد.

خبرنگار:زهرا بهرامی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار