از سال آینده تحصیلی در تمام مهد کودک ها محتوای یکسانی آموزش داده می شود

خبرگزاری پانا: دوره‌ی دو روزه‌ی آموزش روش‌های انتقال مفاهیم دینی به فراگیران مهدهای كودك خراسان رضوی امروز پایان می‌گیرد.

کد مطلب: ۱۰۱۵۴۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، در این دوره كه از دیروز نهم تیر ماه در مجتمع خیریه‌ی معلولین ذهنی بی‌سرپرست فتح‌المبین در حال برگزاری است تمام مدیران 1530 مهد كودكی كه زیر نظر بهزیستی خراسان رضوی فعالیت می‌كنند در خصوص چگونگی انتقال مفاهیم دینی به كودكان مهدها آموزش می‌بینند.

به گفته مدیر عامل كانون توسعه مهدهای كودك خراسان رضوی این دوره در چهار گروه و چهار نوبت صبح و بعد از ظهر 9 و 10 تیرماه همه‌ی مدیران مهدهای كودك استان را پوشش آموزشی‌ می‌دهد.

معاون امور اجتماعی بهزیستی خراسان رضوی نیز در خصوص برنامه‌ی این سازمان برای یكسان‌سازی آموزش‌های دینی در مهدها گفت: چهار بسته‌ی آموزشی برای مهدهای كودك تدارك دیده شده كه از آغاز سال تحصیلی جدید، در مهدها مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

طاهره بختیاری افزود: مجموعه ده جلدی مفاهیم دینی شامل 8 كتاب برای مربیان و 2 كتاب ویژه‌ی كودكان، مجموعه‌ مهارت‌های زندگی، شیوه‌های عملی آموزش مفاهیم دینی در مهدهای كودك و مجموعه رشد و تكامل كودكان، از جمله این مواد آموزشی هستند.

وی گفت: از این میان، شیوه‌های عملی آموزش مفاهیم دینی در سال تحصیلی 91 - 92 در اختیار مهدها قرار گرفته و استفاده شده است.

وی در خصوص لزوم برگزاری دوره‌های آموزشی فوق گفت: از آنجا كه انتقال صحیح محتوای این مجموعه به مدیران مهدهای كودك، نقش مهمی در نهادینه كردن محتواهای آموزشی تدوین دارد، این دوره‌های آموزشی برای مدیران تمام مهدها برگزار شد.

وی تأكید كرد: مهدهای كودك استان موظف شده‌اند كه این كتاب‌های ده‌گانه را تهیه و از سال تحصیلی آینده به عنوان مواد درسی و تربیتی، مورد استفاده قرار دهند.

وی گفت: امیدواریم خانواده‌ها همكاری لازم را با مهدهای كودك داشته باشند تا بتوان آموزش‌های دینی را با عمق و وسعت مورد نیاز به كودكان منتقل ساخت.

بختیاری خاطر نشان كرد: آینده‌ی جامعه بستگی به شخصیت كودكان امروز دارد بنا بر این سرمایه‌گذاری فكری و فرهنگی در زمینه‌ی تقویت باورهای دینی، جامعه‌ی آینده را در برابر خطرات فرهنگی مصون‌سازی می‌کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار