اجتماع دانش آموزان و فرهنگیان پاکدشت درسوگ دخت مکرم نبی اسلام

پاکدشت(پانا)- به مناسبت فرارسیدن ایام شهادت دخت مکرم نبی اسلام حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها دانش آموزان و فرهنگیان و سادات در محوطه اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت در دسته عزاداری اجتماع کردند.

کد مطلب: ۱۰۰۸۹۲۷
لینک کوتاه کپی شد
اجتماع دانش آموزان و فرهنگیان پاکدشت درسوگ دخت مکرم نبی اسلام

محمد سیلسپور رئیس اداره آموزش و پرورش شهرستان پاکدشت ضمن حضور در اجتماع دانش آموزان، معلمان، مسئولین و سادات در دسته عزاداری بانوی دوعالم صدیقه کبری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها سوگواری در عزای جانگداز حضرت فاطمه الزهرا سلام الله علیها امتیاز بزرگی برای تمامی شیعیان محسوب می شود.

او در ادامه در ادامه ضمن تاکید بر پرداختن به سبک زندگی فاطمی و تبیین ولایت مداری این بانوی شهیده اظهار کرد: دانش آموزان بدانند که با حضور در این مراسم ها زمینه آشنایی با معارف فراهم می شود و جان های تشنه شان با کنکاش پیرامون فلسفه خلقت ایشان سیراب می شود.

او اذعان کرد:حضرت فاطمه صدیقه سلام الله علیها یکی از الگوهای شناخته شده در دین مبین اسلام است که شناخت سیره و سلوک او سعادت و رستگاری را برای انسان ها به همراه دارد به همین منظور برآنیم تا دانش آموزانمان را با وجود پربرکت این معصوم آشنا کنیم.

سیلسپور اظهار کرد:دستاورد هاى پژوهش و تحقیق در سخنان علماى شیعه و دانشمندان اهل سنت و جماعت گویاى این امر است که سرمایه و مواد اصلى وجود ظاهرى صدیقه طاهره فاطمه زهرا علیها السلام از مواد این جهان خاکى و فناپذیر نیست، بلکه از بهشت جاوید است و روح ارجمند آن بانوى بزرگ نیز که از سوى خداوند حکیم متناسب و هماهنگ با این جسم مبارک برگزیده شده جزء راز ها و اسرار الهى است که ما حقیقت آن را درنمى‏ یابیم و نمى ‏شناسیم. آنچه ما درباره این موضوع در مى یابیم همان چیزى است که از طریق روایات رسیده و نشان مى ‏دهد که روح تابناک فاطمه زهرا علیها السلام از فروغ عظمت و شکوه خدا آفریده شده است.

در این مراسم حجت اسلام محمد فرجی از اداره تبلیغات اسلامی شهرستان و سایر مسئولین به سوگواری عزای حضرت فاطمه سلام الله علیها پرداختند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار