علیرضا کریمیان در آیین افتتاحیه طرح تثبیت و تعمیق یادگیری دانشآموزان:
آموزش و پرورش در دوران پساکرونا، بیوقفه در تلاش است تا دانشآموزان از تحصیل بازنمانند
تهران (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران با بیان اینکه تولید محتواهای آموزشی دوران کرونا فقط متکی به کتب درسی نبود و با روشهای خلاقانه معلمان، منابع وسیع درسی ایجاد شد، تلاش مجدانه آموزش و پرورش در دوران کرونا و پساکرونا را مورد تقدیر و توجه قرار داد.
به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش شهر تهران، آیین افتتاحیه طرح تثبیت و تعمیق یادگیری دانش آموزان با حضور رضوان حکیم زاده؛ معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران، جمعی از مدیران کل حوزه ستادی، شورای معاونین آموزش و پرورش شهر تهران، جمعی از مسئولین وزارت آموزش و پرورش و مدیران مناطق ١٩ گانه شهر تهران در محل سالن محراب آموزش و پرورش منطقه ١١ تهران برگزار شد.
«طرح تثبیت و تعمیق یادگیری دانش آموزان» با هدف؛ جبران و تثبیت یادگیری، حمایت از دانش آموزان نیاز به توجه بیشتر، تقویت بنیه علمی و استعداد ریاضی و تقویت مهارت های علوم تجربی و ادبیات فارسی اجرا می شود و گروه مخاطب آن دانش آموزان دوره اول ابتدایی در (دروس فارسی و ریاضی) و دانش آموزان دوره دوم ابتدایی در (دروس فارسی،ریاضی و علوم تجربی) هستند.
علیرضا کریمیان؛ مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران در این مراسم، با اشاره به دوران شیوع کرونا گفت: پیش از کرونا در زیست بومی عادی زندگی می کردیم و چالشی نداشتیم اما با ورود کرونا؛ شکل و شمایل زندگی تغییر یافت و به زیست بوم جدیدی کوچ کردیم که نگرانی و استرس فراوانی در جامعه ایجاد کرد.
مدیرکل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن گرامیداشت یاد و خاطره ٧٧ شهید عرصه تعلیم تربیت که در دوران کرونا مجاهدانه و عاشقانه در فضای تعلیم و تربیت از پای ننشسته و به آموزش پرداختند و جان عزیز خود را در مسیر تعالی و رشد دانش آموزان این مرز و بوم فدا کردند، خاطرنشان کرد: در دوران کرونا، همکاران ما در آموزش و پرورش همچون همیشه خوش درخشیدند و در یک فضای خاص و ویژه تمهید مقدمات شد و با خلاقیت فرآیند آموزش به خوبی پیش رفت و با شعارهای «هر خانه، یک مدرسه» و «مدرسه تعطیل نیست»؛ اقدامات ارزندهای انجام شد و تمام ارکان آموزش و پرورش کشور دست به دست هم دادند تا با خلاقیت و نوآوری در خط مقدم مجاهدت آموزشی فعال شدند.
وی با بیان اینکه تولید محتوا های آموزشی دوران کرونا فقط متکی به کتب درسی نبود و با روش های خلاقانه معلمان، شاهد منابع وسیع درسی بودیم، افزود: معلمان عزیز و فرهیخته در کمترین زمان ممکن این فاصله آموزشی دانش آموزان را به دلیل عدم حضور در مدرسه جبران کردند و شاهد اتفاقات مبارکی بودیم که منجر به یک شکوفایی خاص در حوزه تعلیم و تربیت شد و در پی آن، خانواده ها و تمام جامعه؛ بیش از پیش به سختی کار معلمی پی بردند.
کریمیان در ادامه اظهار کرد: در دوران پساکرونا نیز آموزش و پرورش با بررسی موضوع و آسیب شناسی های تخصصی در راستای جبران بازماندگی های تحصیلی، تصمیم به اجرای طرح تعمیق و تثبیت یادگیری در سراسر کشور گرفت. آموزش و پرورش هم در اوج کرونا تلاش کرد و هم امروز که کرونا فروکش کرده، عرصه را خالی نکرده و برای جبران یادگیری و توجه به دانش آموزان بازمانده از تحصیل و همچنین آنان که دچار افت تحصیلی شدند برنامه های ویژه ای دارد که می بایست به خوبی تبیین شود تا به فضل الهی، پس از اجرای این طرح؛ با ورود به ماه مهر، در شرایط مطلوب آغازگر یک سال تحصیلی خوب باشیم.
ارسال دیدگاه