روایت عشق و تعهد معلم نمونه شهرری در بیمارستان
شهرری(پانا)- معلم پایه چهارم ابتدایی، که چندی قبل در اثر بیماری به بیمارستان منتقل شد و با وجود افت هموگلبین خون، بار دیگر ایثار معلمان را به تصویر کشید؛ با وجود کسالت، وظیفه خود میدانست تا تحت هر شرایطی وقفهای در تحصیل دانشآموزان ایجاد نشود.

اعظم اسلامیفر آموزگار پایه چهارم دبستان توحید آموزش و پرورش ناحیه یک شهرری با ۱۱ سال سابقه خدمت در آموزش و پرورش از نحوه ابتلا به بیماری و دلیل بستری در بیمارستان در گفت و گو با پانا اظهار کرد: «ابتدا با احساس درد در ناحیه قفسه سینه به اورژانس بیمارستان نفت تهران مراجعه کردم، در حالیکه احساس میکردم علائم کرونا را دارم، با انجام آزمایش متوجه شدند که میزان هموگلوبین خون من به حدی رسیده بود که باعث تعجب همه کادر پزشکی شده بود، بنابراین دستور بستری در بخش جراحی زنان بیمارستان را صادر کردند تا با تزریق چند کیسه خون در طی چند روز بستری در بیمارستان، میزان هموگلوبین خون را تحت کنترل درآورند.»
او در خصوص تدریس در فضای مجازی و روند آموزش و یادگیری دانشآموزان به این شیوه بیان کرد: «تدریس در فضای مجازی مشکلات خاص خود را دارا است، اما تمام سعی خود را کردم تا با بهرهگیری از روشهای مختلف مثل فیلمبرداری، ضبط صدا و ساخت محتواهای آموزشی به شیوههای مختلف دانشآموزان را به حضور در کلاس مجازی تشویق کنم؛ مسلما که فضای کلاس حضوری روند آموزش را با کیفیتتر میکند، زیرا بچهها بهصورت حضوری آزمایش میکنند و دستورزی انجام می دهند، پس یادگیری بهتر اتفاق میافتد، ولی به هر حال امسال تمام تلاشم را انجام دادم تا بتوانم به بهترین نحو درسها را آموزش دهم.»
این معلم متعهد، عشق و علاقه به فررندان را اولین ویژگی شغل معلمی میداند و بیان کرد: «به نظر من معلمی عشق و هنر است؛ هر معلمی که این دو ویژگی عشق و تعهد را در خود داشته باشد، دیگر سرما، گرما، بیماری، مشکلات و موانع مختلف او را از کار باز نمیدارد و در همه حال دوست دارد که در کنار بچهها باشد.»
او که با وجود بیماری و بستری شدن در بیمارستان تدریس و کلاس درس را تعطیل نکرد، از نحوه آموزش در دوران بیماری چنین تصریح کرد: «در این مدت زمانی که در بیمارستان بودم نگران درس و کلاس دانشآموزان بودم چون هفتههای پایانی سال تحصیلی است و ما در حال تکرار و تمرین دروس هستیم، با وجود اینکه ما در نظام ابتدایی امتحانات پایان سال نداریم و شیوه ارزیابی توصیفی برقرار است، اما برخود لازم دانستم که بچهها در این ایام که خود هم نمیدانستم چند روز قرار است در بیمارستان بستری شوم، از درس عقب نمانند و رفع اشکال کلاس را داشته باشیم، که دانشآموزانم بتوانند در زمان کلاس بهره لازم را ببرند و برای سال آینده مشکلی نداشته باشند؛ به همین دلیل، به خاطر علاقه ای که به دانشآموزانم داشتم، کلاسها را به همان شیوه مجازی از بیمارستان ادامه دادم؛ فقط به خاطر اینکه بچهها متوجه نشوند که من در چه حالتی هستم و کجا هستم، آنجا از پخش زنده شاد استفاده نکردم و بیشتر با استفاده از پیامهای متنی برای پرسیدن و دورهکردن درسها استفاده کردم.»
اسلامیفر نظر خود را درباره معایب و محاسن آموزش در فضای مجازی چنین بیان کرد: «به هر حال مشکلات آموزش مجازی بسیار است، از جمله نبود زیرساخت مناسب برای این نوع از آموزش، آشنا نبودن معلمان با روشهای مختلف تولید محتواهایی که نیاز است، قطع و وصلی اینترنت و سرعت پایین اینترنت و اینکه در فضای مجازی امکان اینکه بچهها را ببینیم و به روی کارشان نظارت داشته باشم از دیگر مشکلاتی است که ما در فضای مجازی با آن روبرو هستیم.»
خبرنگار: سمیه نیکفکر
ارسال دیدگاه