در گفت و گو با پانا اعلام شد:

جزئیات برگزاری غیرحضوری امتحانات نوبت اول در سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه امتحانات تمامی پایه های تحصیلی در نوبت اول به صورت غیرحضوری برگزار می شود، گفت فلسفه امتحانات نوبت اول ارزشیابی از یادگیری دانش آموزان است و معلم براساس شناختی که از دانش آموزان خود دارد، آنان را ارزشیبابی می کند.

کد مطلب: ۱۱۴۸۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
جزئیات برگزاری غیرحضوری امتحانات نوبت اول در سیستان و بلوچستان

داود گلی در گفت و گو با پانا اظهار کرد: هم در فرایند آموزش و هم در زمینه برگزاری امتحانات نوبت اول مهمترین اصل برای آموزش و پرورش صیانت از سلامت دانش آموزان و همکاران است.

وی افزود: به همین منظور امتحانات نوبت اول در تمامی پایه های تحصیلی از اول ابتدایی تا دوازدهم به صورت غیرحضوری و نحوه ارزشیابی نیز براساس نظر معلمان انجام خواهد شد.

این مسئول تصریح کرد: تنها داوطلبان آزاد، بزرگسالان و ایثارگران در پایه های نهم و دوازدهم باید به صورت حضوری در امتحانات نوبت اول شرکت کنند.

همانطور که در دوران آموزش حضوری مدارس نیز ملاک ارزیابی معلم از میزان یادگیری دانش آموزان فقط به نمره امتحان کتبی پایان ترم محدود نمی شد، در سال تحصیلی جاری نیز که آموزش دانش آموزان به صورت غیرحضوری دنبال شده، ملاک معلم برای نمره امتحانات پایان ترم مجموعه ای از فرایند ارتباط دانش آموزان با وی، حضور و فعالیت آنان در کلاس های مجازی است.

گلی افزود: بازه زمانی مشخص برای آغاز و اتمام امتحانات نوبت اول برای دوره ابتدایی و متوسطه اول از 13 دی ماه تا یکم بهمن و برای دوره متوسطه دوم از 10 دی تا یکم بهمن در نظر گرفته شده است.

وی ادامه داد: مدارس نیز براساس اطلس آموزشی خود می‌بایست برای برگزاری امتحانات غیرحضوری برنامه ریزی کرده و به دانش آموزان خود اطلاع دهند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان با بیان اینکه روز و ساعت امتحانات و همچنین نحوه ارزشیابی دروس بر عهده مدرسه و معلم است، تصریح کرد: در دوره ابتدایی به همان روال گذشته ارزشیابی دانش آموزان به صورت توصیفی و در دوره های متوسطه نیز به صورت کمی است اما اینکه امتحانات به صورت کتبی یا شفاهی برگزار شود به نظر معلم بستگی دارد.

برگزاری حضوری امتحانات در صورت نبود اینترنت

گلی با اشاره به ضعف زیرساخت های ارتباطی در مدارس روستایی و عشایری اظهار کرد: به مدیران مدارس روستایی و عشایری نیز تفویض اختیار شده است تا در صورتی که امکان برگزاری غیرحضوری امتحانات وجود نداشت با رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و در فضای آزاد امتحانات نوبت اول را برگزار کنند.

رئیس اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: رعایت دقیق پروتکل های بهداشتی و پیروی از دستورالعمل های اجرایی منجر به تسریع بهبود شرایط و قطع زنجیره انتشار ویروس خواهد شد بنابراین از تمامی همکاران و دانش آموزان تقاضا داریم بیش از پیش در این زمینه جامعه را همراهی کنند.

گلی خاطر نشان کرد: در صورتی که خانواده‌ها، دانش آموزان سوال، پیشنهاد و یا شکایتی در زمینه برگزاری امتحانات غیرحضوری نوبت اول دارند می توانند با شماره‌های اداره ارزیابی عملکرد آموزش و پرروش سیستان و بلوچستان با شماره های 33441299، 33442644 تماس گرفته و یا به سامانه 1000100049 پیامک ارسال کنند. همچنین اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان نیز با شماره 09155415573 به صورت شبانه روزی آماده دریافت نظرات، پیشنهادات و سوالات همکاران و والدین و دانش آموزان است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار