عرض اندام دوباره کرونا در مازندران: تعطیلی شهرهای قرمز کرونایی

ساری (پانا) - قرمز شدن وضعیت کرونا در هفت شهر مازندران و افزایش دو برابری سرعت انتقال ویروس کرونا، بازگشت محدودیت‌ها و ضرورت رعایت بیشتر قوانین بهداشتی را در پی داشته است.

کد مطلب: ۱۰۹۶۵۷۹
لینک کوتاه کپی شد
عرض اندام دوباره کرونا در مازندران: تعطیلی شهرهای قرمز کرونایی

هفت شهر آمل، بابل، بهشهر، رامسر، محمودآباد، سوادکوه و نوشهر در وضعیت قرمز کرونا قرار گرفتند در حالی که برخی شهرهای دیگر مانند قائمشهر نیز در وضعیت نارنجی به سر می‌برند. گرچه رعایت پروتکل‌های بهداشتی تنها راهکار مقابله با ویروس کرونا اعلام شد و ماه‌هاست که بر استفاده از ماسک و رعایت فاصله‌‌گذاری اجتماعی تأکید می‌شود، اما مازندران به مسیری در حال بازگشتن است که به نظر می‌رسد همین رعایت‌نکردن‌ها باعث آن شده است.

احمد حسین‌زادگان استاندار مازندران امروز در جلسه استانی ستاد مقابله با کرونا که در آمل برگزار شد، پیشنهاد اصلی این ستاد را تعطیلی چند روزه واحد‌های تجاری، رفاهی و خدماتی و نیز خلوت‌تر شدن شهر‌های با وضعیت قرمز کرونا اعلام کرد.

او به شرایط مازندران در ۱۰ روز اخیر اشاره کرد: «شاخص‌هایی مانند میزان ابتلا، تعداد مراجعان به مراکز بهداشتی و درمانی، آمار مراجعان سرپایی، موارد تست مثبت و بستری در بخش‌های عادی و ویژه با افزایش روبه افزایش روبرو بوده است.»

حسین‌زادگان گفت: «در کنار درخواست تعطیلی برای شهر‌های قرمز، پیشنهاد شده تا محدودیت‌های مشابه نیز در شهر‌های همجوار که وضعیت نارنجی هستند اعمال شود.»

او شرایط شهرستان آمل را از نظر بیماری کرونا ناپایدار، سخت و شکننده توصیف کرد و از شهرداری آمل خواست همانند گذشته با تمامی امکانات و ظرفیت خود هر روز ایستگاه‌ها و ناوگان حمل ونقل در سطح شهر را ضدعفونی و گندزدایی کند. همچنین از فرمانده سپاه ناحیه شهرستان آمل خواست با همکاری نیرو‌های بسیجی محلات و روستا‌ها و گروه‌های مردمی به تولید ماسک و مواد ضدعفونی دست و سطوح بپردازند.

استاندار از آن‌جایی که بیمارستان‌های آمل به بیماران ارجاعی شهر‌های همجوار نیز خدمات درمانی ارائه می‌کند، به رییس دانشگاه علوم پزشکی مازندران دستور داد تا تمهیدات لازم برای افزایش تعداد تخت‌های بیمارستانی برای حجم بالای بیماران کرونایی پیش بینی کند و همزمان برخی عمل‌های غیرضروری به هفته‌های بعد موکول شود.

اعمال برخی محدودیت‌ها در جاده‌های استان

حسین‌زادگان با بیان اینکه با توجه به شرایط فعلی و شیوع بالای کرونا، شهر‌های استان اصلا شرایط پذیرایی مسافران مناطق مختلف کشور را ندارد، تصریح کرد: «البته امکان بستن کامل جاده‌های ارتباطی به مازندران با توجه به چرخه و حیاط اقتصادی وجود ندارد، اما برخی محدودیت‌های گذشته در جاده‌های استان اعمال خواهد شد.»

استاندار مازندران تأکید کرد که باید از تجمع افراد در محیط‌های بسته و کوچک که تهویه مناسب ندارند و نیز برپایی مراسم عروسی در تالار، باغ و حتی در منزل که باعث تجمع افراد می‌شود جلوگیری کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار