اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان، قدیمی‌ترین تشکل دانش‌آموزی در سطح مدارس است

بجنورد (پانا) - در نشست خبری که به‌مناسبت فرا رسیدن ایام دهه فجر برگزار شد سرپرست انجمن های اسلامی دانش‌آموزان استان خراسان‌شمالی تاکید کرد اتحادیه انجمن اسلامی دانش‌آموزان، قدیمی‌ترین تشکل دانش‌آموزی در سطح مدارس است.

کد مطلب: ۱۲۵۲۰۰۷
لینک کوتاه کپی شد
اتحادیه انجمن اسلامی  دانش‌آموزان، قدیمی‌ترین تشکل دانش‌آموزی در سطح مدارس است

سرپرست اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه، ضمن تبریک ایام دهه فجر اظهار کرد: اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان به عنوان قدیمی ترین تشکل دانش آموزی در سطح مدارس و تنها تشکلی که با حضور نماینده مقام معظم رهبری در تشکل، توانسته فعالیت های چشمگیری در عرصه فرهنگی و تربیتی و علمی در سطح مدارس به عنوان یکی از متولیان امر تعلیم و تربیت دانش آموزان مومن و متعهد، انقلابی برای میهن اسلامی با همراهی آموزش و پرورش و مجموعه معاونت پرورشی و فرهنگی انجام دهد. در این دوره به دلیل اهمیت خوانش بیانیه گام دوم انقلاب، در دهمین دوره نمایشگاه‌های مدرسه انقلاب محتوای اصلی این نمایشگاه در سطح مدارس متوسطه اول و دوم دخترانه و پسرانه استان این بیانیه خواهد بود.

حجت الاسلام والمسلمین صادق شبانی افزود: هدف از برگزاری این نمایشگاه‌ها افزایش آگاهی نوجوانان با مبانی انقلاب اسلامی، تبیین نقش و جایگاه نوجوان در نظام اسلامی، بصیرت افزایی و دشمن شناسی، معرفی الگوهای موفق و تاثیرگذار در مسیر انقلاب اسلامی در جهت افزایش خودباوری و رشد کردن در مسیر آینده ای روشن، معرفی منابع امین در موضوعات محوری و ترویج فرهنگ مطالعه و تحقیق در برابر شبهات موجود در مسیر انقلاب اسلامی است که دانش آموزان در بخشی از نمایشگاه‌ها خاطرات انقلابی خود را به روایت از مادر و مادربزرگ، پدر و پدربزرگ در مدرسه انقلاب به روایتگری خواهند پرداخت.

شبانی درباره نحوه شکل‌گیری اتحادیه انجمن های اسلامی تصریح کرد: این مجموعه از سال ۱۳۴۲ فعالیت خود را برای گروه‌های دانش آموزی و در ١٣ آبان سال ۱۳۵۸ به دستور امام راحل فعالیت خود را به صورت رسمی آغاز کرد.

سرپرست اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان استان ؛ تربیت مدیر مومن و انقلابی را از مهمترین اهداف اتحادیه برشمرد و گفت: این مجموعه فضایی برای دانش آموزان فراهم کرده است که آیین افتتاحیه و بازدید از 150 نمایشگاه در سطح مدارس شاخص، همزمان با دهه فجر با حضور مسئولین استانی صورت خواهد پذیرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار