چرا طرح کاهش آلایندگی به سرنوشت طرح زوج یا فرد تبدیل نمیشود
مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک شهرداری تهران: اجرای طرح جدید ترافیکی کسی را به خرید خودرو تشویق نمیکند
تهران (پانا) - مدیرعامل سازمان حمل ونقل و ترافیک درباره چگونگی و اثرگذاری طرح جدید ترافیکی پایتخت توضیحاتی را ارائه داد.

یوسف حجت در گفتوگو با پانا در پاسخ به این سوال که چه تضمینی وجود دارد تا طرح جدید ترافیکی در طولانیمدت اثرگذاری خود را از دست ندهد؟ گفت: وقتی طرح زوج یا فرد اجرا شد، برخی شهروندان برای اینکه بخواهند از تمام روزهای هفته استفاده کنند خودروهایی با پلاک زوج و فرد خریداری میکردند. البته این احتمال برای طرح جدید ترافیکی نیز وجود دارد چون ممکن است یک نفر برای اینکه بخواهد ۲۰ روز رایگان در هر فصل استفاده کند برای ۲۰ روز دیگر نیز خودروی دیگری خریداری کند اما هر فصل ۸۹ تا ۹۳ روز است بنابراین برای برخورداری از تردد رایگان در کل فصل، شخص به پنج خودرو نیاز دارد.
مدیرعامل سازمان حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران افزود: ممکن است این طرح به خرید خودروهای بیشتر منجر شود ولی با مکانیسمی که در طرح جدید دیده شده و تعرفهای که برای آن در نظر گرفته است، افراد میتوانند با شارژ حساب خود وارد محدوده شوند و برای کسی که پول دارد شارژ کردن حساب، به صرفهتر از خرید خودرویی دیگر است. بنابراین اجرای این طرح کسی را به خرید خودرو تشویق نمیکند.
وی با تأکید بر اینکه طرح جدید ترافیکی به سرنوشت طرح زوج یا فرد تبدیل نمیشود، گفت: در طرح جدید این آزادی عمل وجود دارد که فرد هر روزی که دلش بخواهد از خودروی خود استفاده کند و قطعا اجرای این طرح به سرنوشت طرح زوج یا فرد تبدیل نخواهد شد.
این مقام مسئول در معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با اشاره به طرحهای محدود کننده تردد خودروها برای کاهش آلودگی هوا در سایر کشورها نیز گفت: به عنوان مثال در پکن که آلودگی هوای آن بیش از شهر تهران است، قوانین سختگیرانهای وجود دارد به طوری که در روزهای آلوده خودروها با پلاک مشخص فقط میتوانند دو روز در هفته تردد کنند و این تجربه در همه کشورهای دنیا وجود دارد.
ارسال دیدگاه