در گفت‌وگو با پانا

نماینده سنقر در مجلس: بحران بیماری‌های واگیردار زلزله‌زدگان کرمانشاه را تهدید می‌کند

تهران (پانا) - نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به در پیش بودن گرمای طاقت فرسای تابستان درخواست کرد که روند بازسازی مناطق زلزله‌زده با سرعت بیشتری پیگیری شود. وی همچنین اعتقاد دارد که ادامه روند کنونی ممکن است به شیوع بیماری‌های واگیر دار در این مناطق منجر شود.

کد مطلب: ۸۲۷۹۳۷
لینک کوتاه کپی شد
نماینده سنقر در مجلس: بحران بیماری‌های واگیردار زلزله‌زدگان کرمانشاه را تهدید می‌کند

جواد حسینی کیا در گفت‌وگو با پانا درخصوص وضعیت زلزله‌زدگان غرب کشور و روند بازسازی این مناطق گفت: یکی از مشکلاتی که اکنون در مناطق زلزله‌زده وجود دارد، کند شدن روند بازسازی این مناطق است؛ در واقع به دلیل تصویب طرح جامع مناطق زلزله‌زده، روند بازسازی با تأخیر آغاز شد چرا که تصویب طرح جامع 3 ماه طول کشید و این مسأله موجب کند شدن پروسه بازسازی شد.

تعلل سازمان نظام مهندسی در صدور مجوز ساخت‌وساز در مناطق زلزله‌زده

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی افزود: یکی دیگر از مشکلاتی که در روند بازسازی وجود دارد، تخصیص نیافتن به موقع اعتبارات است و بنیاد مسکن نیز موظف شده تا منازل روستاییان را بسازد که متأسفانه سازمان نظام مهندسی در زمینه مجوزهای لازم تعلل کرده که این موضوع اکنون شتاب بیشتری گرفته است.

وی با اشاره به افزایش دمای هوا در مناطق غربی کشور گفت: با توجه به اینکه گرمای طاقت فرسایی را در تابستان پیش رو داریم، امیدواریم روند بازسازی منازل زلزله‌زدگان شتاب بیشتری بیابد و برای بازسازی منازل از ظرفیت تابستان استفاده شود.

برای تأمین کولر در مناطق زلزله‌زده کرمانشاه نیازمند کمک‌های مردمی هستیم

حسینی‌کیا درباره تأمین کولر برای زلزله‌زدگان نیز گفت: برای بخشی از زلزله‌زدگانی که در کانکس زندگی می‌کنند کولر تأمین شده است اما جمعیت زلزله‌زدگان زیاد است و تأمین کولر برای تمامی آن‌ها با مشکل مواجه است که امیدواریم با استفاده از کمک‌های مردمی در این زمینه مشکلات برطرف شود.

نماینده مردم سنقر در مجلس شورای اسلامی درخصوص کنترل وضعیت بهداشتی مناطق زلزله‌زده نیز توضیح داد: بازسازی مناطق زلزله‌زده هر چه سریعتر باید انجام شود اگر نتوان سرعت خوبی به روند بازسازی این مناطق داد، بحران بیماری‌های واگیردار در راه است که در این زمینه وزارت بهداشت و درمان باید توجه ویژه‌ای داشته باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار