یک روان‌شناس مطرح کرد؛

معلمان باید با روان‌شناسی رشد آگاه باشند

آموزش مهارت‌ها بر سلامت روان دانش‌آموزان اولویت ندارد

تهران (پانا) - یک روان‌شناس تاکید کرد معلمان باید با روان‌شناسی رشد آگاه باشند و ویژگی‌های رشدی دانش‌آموزان را بدانند تا بتوانند ارتباط‌های خوبی با آن‌ها برقرار کنند و از نیازهای دانش‌آموز مطلع شوند.

کد مطلب: ۱۵۱۳۳۳۷
لینک کوتاه کپی شد
معلمان باید با روان‌شناسی رشد آگاه باشند

سارا گلستانی، روان‌شناس در گفت‌وگو با پانا در خصوص راهکارهای کاهش فشارهای عصبی بر دانش‌آموزان، اظهار کرد:‌ «لازمه این عمل این است که سیستم آموزشی و والدین بدانند هدف از درس‌خواندن توانمند‌سازی دانش‌آموزان است که در آینده بتوانند به اهداف تحصیلی خود رسیده و به نیازهای خود پاسخ بهتری  بدهند.»

وی ادامه داد: «مهم‌ترین مسئله این است که دانش‌آموز روان سالم داشته باشد و ‌‌در بستر این روان سالم با ‌ارتباطات امن، بتواند مهارت‌هایی را آموزش ببیند. آموزش مهارت‌ها اولویت بر سلامت روان دانش‌آموز ندارد.

گلستانی گفت: «در رابطه بین معلمان و والدین با دانش‌آموزان مهم این است که حال بچه‌ها خوب و روان آن‌ها سالم باشد و زندگیشان مبتنی بر رفع نیازها و ویژگی‌های رشدی آن‌ها پیش رود. هنگامی‌ که ویژگی‌های رشدی آن‌ها با روزمرگی‌هایشان یکسان نباشد، فشار روانی به آن‌ها وارد شده و ارتباطات آن‌ها ناسازگار می‌شود.»

وی گفت: «معلمان باید با روان‌شناسی رشد آگاه باشند و ویژگی‌های رشدی دانش‌آموزان را بدانند تا بتوانند ارتباط‌های خوبی با آن‌ها برقرار کنند و از نیازهای دانش‌آموز مطلع شوند. به طور کل بنا باید این باشد که معلمان از ه نیازهای فردی و رشدی دانش‌آموز خود مطلع بوده و برای رفع این نیازها برنامه داشته باشد در این صورت فشارهای روانی دانش‌آموزان تا حدود زیادی کاهش می‌یابد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار