طرح جامع فضای سبز تا یک ماه آینده به صحن شورای شهر می‌رود

تهران (پانا) - رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران گفت طرح جامع فضای سبز تا یک ماه آینده به صحن شورا می‌رود.

کد مطلب: ۱۵۱۰۲۷۶
لینک کوتاه کپی شد
طرح جامع فضای سبز تا یک ماه آینده به صحن شورای شهر می‌رود

مهدی پیرهادی در آیین افتتاح ۲۵۲ خانه محیط زیست در سطح شهر تهران که در قالب یکصد و چهل و ششمین پویش امیدوافتخار با حضور معاون خدمات شهری و شهردار منطقه ۳ برگزار شد، گفت: امروز ۲۵۲ خانه محیط زیست در تهران افتتاح شد و برنامه‌ریزی‌ها برای گسترش این تعداد تا پایان سال ادامه دارد. خانه‌های محیط زیست به‌عنوان حلقه‌ای میان مردم و نهادهای حاکمیتی نقش مهمی در پایش و رفع معضلات زیست‌محیطی خواهند داشت. بی تردید مشارکت مردم در این طرح‌ها کلید موفقیت آن‌هاست، مشابه تجربه موفق کنترل همه‌گیری کرونا که با حضور فعال مردم در مساجد و حسینیه‌ها به سرانجام رسید.

وی از آغاز طرح جامع فضای سبز و سامانه پایش آلایندگی‌های محیط زیست در سطح محلات تهران خبر داد و افزود: این سامانه تمامی آلایندگی‌ها را در محلات ثبت و برای اقدامات لازم با هماهنگی سازمان محیط زیست پیگیری خواهد شد. موضوع خانه‌های محیط زیست از ۸ ماه قبل در شورای شهر آغاز و اداره کل محیط زیست این موضوع را پیگیری کردند.

پیرهادی ادامه داد: نتیجه این موضوع افتتاح ۲۵۲ خانه محیط زیست در سطح شهر تهران است. در مرحله اول فرهنگ‌سازی باید انجام شود؛ به عبارتی باید برای فرهنگ سازی در مهدکودک، مدرسه و... برنامه داشتیم. همچنین مساجد در محلات می‌توانند پایگاه های محیط زیست باشند.

رییس کمیسیون سلامت شورای شهر تهران تاکید کرد: کارهای بزرگ در کشور زمانی با موفقیت انجام می شود که مردم پای کار باشند. طرح جامع فضای سبز تا یک ماه آینده به صحن شورا می‌رود. همچنین در حوزه طرح جامع آب خام نیز اقدامات خوبی صورت گرفته است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار