فعالیت ۸۰۰۰ خانه هلال شهری و روستایی در کشور

تهران (پانا) - مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال کشور گفت: ۸۰۰۰ خانه هلال روستایی و شهری در سراسر کشور در حال فعالیت هستند.

کد مطلب: ۱۵۰۹۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد
فعالیت ۸۰۰۰ خانه هلال شهری و روستایی در کشور

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی جمعیت هلال‌احمر، عباس احدپور در برگزاری دوره توان افزایی روسای خانه‌های هلال، اظهار کرد: از بین ۸۰۰۰ خانه هلال روستایی و شهری، ۲۰ خانه هلال نیز تخصصی هستند که این خانه‌های هلال در مجموعه‌های خاص مثل دانشگاه‌ها و حوزه‌های تاثیر گذار در جامعه فعالیت می‌کنند.

وی بیان کرد: خانه‌های هلال با هدف بالا بردن سطح تاب آوری جوامع محلی در کنار تمام حوزه‌های هلال احمر اعم از جوانان، امدادونجات، آموزش و پژوهش، داوطلبان و بهداشت و درمان و توانبخشی اقدام به ارائه خدمات می‌کنند.

مدیرکل دفتر توسعه خانه‌های هلال کشور گفت: اعضای خانه‌های هلال که در نقاط حادثه خیز هستند در حوادث و سوانح با بهره‌مندی آموزش‌های لازم قبل از رسیدن نیروهای امدادی و درمانی اقدام به ارائه خدمات‌ امدادی جهت نجات انسان‌ها می‌کنند.

احدپور با توجه به نقش بسیار مهم دیده بانی خانه‌های هلال در امداد و نجات، افزود: این اهمیت بخاطر این است که اگر  زمانی حادثه‌ای رخ دهد قطعا با اولین تلفن و ارائه اطلاعات کامل و درست، میزان خرابی و میزان تیم‌های مورد نیاز امداد و نجات مشخص می‌شود و این امر منجر به کاهش میزان هزینه و خسارت می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار