معاون پرستاری وزارت بهداشت:

نقشه راه پرستاری بازنگری می‌شود

تهران (پانا) - معاون پرستاری وزارت بهداشت گفت در راستای بهبود و ارتقای مراقبت‌های پرستاری، نقشه راه پرستاری بررسی و بازنگری می‌شود.

کد مطلب: ۱۵۰۹۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
نقشه راه پرستاری بازنگری می‌شود

دکتر عباس عبادی با اعلام این خبر، اظهارداشت: در این بازنگری جامع، تمامی ابعاد پرستاری از جمله آموزش، پژوهش، نیروی انسانی، استانداردهای مراقبتی و مدیریت پرستاری مورد ارزیابی قرار خواهد گرفت و هدف از این بازنگری، همسو کردن نقشه راه پرستاری با نیازهای روزافزون نظام سلامت، ارتقای کیفیت مراقبت‌های پرستاری و رفع چالش‌های موجود در این حوزه است.

وی افزود: با توجه به تغییرات سریع در حوزه سلامت و پیشرفت‌های علمی، بازنگری نقشه جامع پرستاری ضروری است تا این نقشه همواره با آخرین یافته‌های علمی و نیازهای جامعه همسو باشد. در عین حال نیازهای جامعه و بیماران به مراقبت‌های پرستاری به عنوان اولویت اصلی در نظر گرفته خواهد شد.

بنابر اعلام وزارت بهداشت، معاون پرستاری وزارت بهداشت با تاکید بر اینکه با بهبود و به‌روزرسانی نقشه راه پرستاری، کیفیت مراقبت‌های پرستاری در سطح کشور ارتقا خواهد یافت، گفت: این بازنگری به شناسایی نیازهای نیروی انسانی متخصص در حوزه پرستاری و برنامه‌ریزی برای تربیت این نیروها کمک خواهد کرد. همچنین با این بازنگری تعیین اولویت‌های پژوهشی در حوزه پرستاری، توسعه پژوهش‌های کاربردی و ارتقای دانش پرستاری در کشور تسهیل خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار