هشدار نسبت به رگبار باران و رعد و برق در ۱۱ استان کشور

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور نسبت به وقوع رگبار باران، رعد و برق و احتمال تگرگ در ۱۱ استان هشدار داد.

کد مطلب: ۱۵۰۷۹۲۲
لینک کوتاه کپی شد
هشدار نسبت به رگبار باران و رعد و برق در ۱۱ استان کشور

سازمان هواشناسی با صدور هشدار زرد رنگ آورده است: وقوع رگبار باران، رعد و برق، احتمال تگرگ، وزش باد شدید موقتی و در نواحی مستعد گرد و خاک امروز (۱۶ مهر) در جنوب غرب کرمان، جنوب بوشهر و دامنه و ارتفاعات در سیستان و بلوچستان و هرمزگان، سه‌شنبه (۱۷ مهر) در هرمزگان، جنوب سیستان و بلوچستان، دامنه و ارتفاعات در جنوب غرب کرمان، نیمه شمالی آذربایجان غربی و چهارشنبه (۱۸ مهر) در گیلان، مازندران، گلستان، خراسان شمالی، نوار شرقی اردبیل، جنوب سیستان و بلوچستان، جنوب و جنوب غرب کرمان و شرق و شمال هرمزگان پیش‌بینی می‌شود.

حاکمیت این شرایط جوی پنجشنبه (۱۹ مهر) در خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، نیمه جنوبی کرمان و ارتفاعات و دامنه در هرمزگان، جمعه (۲۰ مهر) در جنوب غرب کرمان، جنوب بوشهر و ارتفاعات و دامنه در استان‌های هرمزگان و گیلان و شنبه (۲۱ مهر) در جنوب غرب کرمان و ارتفاعات و دامنه در گیلان دور از انتظار نیست.

از اثرات این مخاطره می‌توان به احتمال آبگرفتگی محلی معابر، احتمال جاری شدن روان آب، صاعقه، لغزندگی به‌ویژه در جاده‌های کوهستانی و گردنه‌ها، احتمال خسارت به سازه‌های موقت و احتمال خسارت به محصولات کشاورزی، احتمال خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ و سازه‌های موقت و احتمال سقوط اشیا از ارتفاعات اشاره کرد.

سازمان هواشناسی نسبت به خودداری از اتراق و برپا کردن چادرهای مسافرتی در حاشیه و بستر رودخانه‌ها و مسیل‌ها، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی به‌ویژه در ساعات بعدازظهر و اوایل شب، خودداری از چرای دام و تردد عشایر در حاشیه رودخانه‌ها و نواحی مرتفع، لایروبی دهانه پل‌ها، کانال‌ها و آب‌روها، احتیاط در محلول‌پاشی و سم‌پاشی باغات و مزارع و انتقال محصولات برداشت شده به مکان‌های مسقف توصیه می‌کند.

به گزارش ایسنا، هشدار زرد رنگ به معنای این است که پدیده‌ای جوی رخ خواهد داد که ممکن است در سفرها و انجام کارهای روزمره اختلالاتی را ایجاد کند. این هشدار برای آگاهی مردم صادر می‌شود تا بتوانند آمادگی لازم را برای مواجهه با پدیده‌ای جوی داشته باشند که از حالت معمول کمی شدت بیشتری دارد. از سوی دیگر مسئولان نیز در جریان این هشدارها قرار می‌گیرند تا اگر لازم باشد تمهیداتی را بیندیشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار