نقش سازمان غذا و دارو در نظارت بر فرآورده‌های دامی و دریایی

تهران (پانا) - مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو، به اهمیت نقش نظارتی این سازمان بر فرآورده‌های غذایی با منشا دامی و دریایی اشاره و تاکید کرد که این سازمان در تمامی مراحل تولید، بسته‌بندی، توزیع و مصرف این محصولات نظارت دارد تا از سلامت و ایمنی آن‌ها برای مصرف‌کنندگان اطمینان حاصل شود.

کد مطلب: ۱۵۰۶۹۹۹
لینک کوتاه کپی شد
نقش سازمان غذا و دارو در نظارت بر فرآورده‌های دامی و دریایی

عبدالعظیم بهفر، مدیرکل فرآورده‌های غذایی و آشامیدنی سازمان غذا و دارو ضمن تشریح نقش سازمان در کنترل فرآورده‌های غذایی با منشا دامی و دریایی، عنوان کرد: سازمان غذا و دارو نظارت دقیقی بر تمامی مراحل تولید، بسته‌بندی و توزیع این محصولات دارد تا از ایمنی و سلامت آن‌ها برای مصرف انسانی اطمینان حاصل شود.

وی افزود: این نظارت شامل چند بخش اساسی است؛ از جمله جلوگیری از ورود بیماری‌های دامی به چرخه غذایی، تأییدیه‌های بهداشتی و کیفیتی برای تولید محصولات دامی و دریایی، و کنترل مواد افزودنی و نگهدارنده‌ها.

بهفر همچنین به نقش مهم سازمان در نظارت بر زنجیره سرد این محصولات اشاره کرد و گفت: به دلیل حساسیت بالای محصولات دامی و دریایی به فساد، نظارت بر زنجیره سرد از تولید تا مصرف از اهمیت بالایی برخوردار است.

بهفر همچنین بر اهمیت آموزش و اطلاع‌رسانی به تولیدکنندگان و عرضه‌کنندگان این محصولات تأکید کرد و افزود: سازمان غذا و دارو با برگزاری دوره‌های تخصصی و ارائه آموزش‌های بهداشتی به صنعتگران کمک می‌کند تا از رعایت ضوابط بهداشتی مطمئن شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار