جمع وصول عوارض آلایندگی در سه استان به ۷۵ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان رسید

تهران (پانا) - در پی تاکیدات رئیس قوه قضائیه در مورد وصول عوارض آلایندگی واحدهای آلاینده در مقاطع مختلف زمانی، رئیس کل دادگستری استان بوشهر از وصول ۸ هزار میلیارد تومان عوارض آلایندگی در این استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۰۶۶۴۸
لینک کوتاه کپی شد
جمع وصول عوارض آلایندگی در سه استان به ۷۵ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان رسید

مهدی مهرانگیز رئیس کل دادگستری استان بوشهر در رابطه با وصول حق آلایندگی اظهار کرد: در پی دستور رئیس قوه قضائیه در سفر به استان بوشهر و اقدامات قضایی انجام شده، ۸ هزار میلیارد تومان از بابت عوارض آلایندگی و ارزش افزوده آن وصول شد.  

وی افزود: بخشی از این مبالغ در راستای کاهش آلایندگی واحدهای تولیدی در استان هزینه می‌شود و بخشی دیگر نیز به حساب خزانه کل کشور واریز می‌شود.

به گفته رئیس کل دادگستری استان بوشهر پیش از این نیز ۵۲ هزار میلیارد تومان از حق آلایندگی در استان وصول شده بود که با احتساب این هزار ۸ هزار میلیارد تومان تاکنون ۶۰ هزار میلیارد تومان معادل ۶۰ همت از عوارض آلایندگی در استان بوشهر وصول شده است.

همچنین رئیس قوه قضائیه در جریان سفر روز پنجشنبه ۵ مهر ماه به استان سمنان در خصوص عدم پرداخت عوارض آلایندگی یکی از شرکت‌ها در شهرستان مهدیشهر استان سمنان، به استاندار سمنان و مسئولان ذی‌ربط دستور داد که این موضوع را تا حصول نتیجه و هزینه شدن این عوارض در محل مقرر، پیگیری کنند.

با اقدامات قضایی انجام شده در استان خوزستان هشت هزار و ۲۰۰ میلیارد تومان از عوارض حق‌آلایندگی وصول شده است.

همچنین در استان هرمزگان از سال ۱۴۰۱ تا کنون ۷ هزار و ۵۶۰ میلیارد تومان از حق آلایندگی وصول شده است که در مجموع با اقدامات دستگاه قضایی ۷۵ هزار و ۷۶۰ میلیارد تومان وصول شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار