رئیس سازمان غذا و دارو:

تزریق ۸.۲ همت برای تامین نقدینگی صنعت دارو

تهران (پانا) - رئیس سازمان غذا و دارو از تخصیص اعتبار برای تامین نقدینگی صنعت دارو گفت علاوه بر پرداخت ۸۲۰۰ میلیارد تومان از سوی سازمان برنامه‌وبودجه ، ۶۴۰۰ میلیارد تومان نیز از سوی سازمان مذکور تخصیص یافته است که است به‌زودی پرداخت شود.

کد مطلب: ۱۵۰۱۷۰۴
لینک کوتاه کپی شد
تزریق ۸.۲ همت برای تامین نقدینگی صنعت دارو

 سیدحیدر محمدی گفت: ارز دارو در سال ۱۴۰۰ بیش از ۵ میلیارد بود که بخشی از آن برای تامین واکسن کرونا و بخشی نیز برای دارو و تجهیزات پزشکی بود، در سال ۱۴۰۱ این میزان تغییری نداشت، در سال ۱۴۰۲ سهمیه ارزی ۴ میلیارد دلار بود که در سال ۱۴۰۳ به ۳.۵ میلیارد کاهش یافته است.

رئیس سازمان غذا و دارو با بیان اینکه اصلاح سیاست ارزی، نیاز به نقدینگی و تسهیلات ارزی و ریالی دارد که مطالبات حوزه دارو نیز باید از سوی سازمان‌های بیمه‌گر پرداخت شود. شرکت‌های دارویی اذعان دارند که مشکل اصلی تامین نقدینگی است که خوشبختانه با دستور ریاست جمهور ۸۲۰۰ میلیارد تومان از مطالبات داروخانه‌ها، شرکت‌های دارویی و پخش پرداخت شد.

وی افزود: تخصیص ۶۴۰۰ میلیارد تومان نیز از سوی سازمان برنامه و بودجه صادر شده است که امیدواریم به زودی تامین اعتبار شود.

معاون وزیر بهداشت گفت: از مصوبات خوب دولت انتقال بخشی از منابع هدفمندی یارانه‌ها به بودجه عمومی بود که بارها قبلا اعلام کرده بودیم که منابع دارو باید از هدفمندی جدا شود و منابع دارویار به بودجه عمومی منتقل شود که با دستور رئیس جمهور و تصویب هیات وزیران بخش اعظمی از منابع دارویار به بودجه عمومی منتقل شد.

معاون وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه خودکفایی از نقاط قوت صنعت دارو در کشور است، اظهار کرد: اجازه نمی‌دهیم صنایع دارویی آسیب ببیند و با پیگیری تسهیلات ریالی و نقدینگی کمک می‌کنیم که این حوزه تقویت شود. در پایان سال ۱۴۰۲ روند تولید در بسیاری از شرکت‌ها رشد مثبت داشته و امیدواریم با پیگیری مستمر وزیر بهداشت و رئیس جمهور که پزشک و مسلط به حوزه سلامت هستند این مشکلات حوزه دارو مرتفع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار