سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور تاکید کرد؛

مسافران از استراحت و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند

طی چند روز آینده اگر کشاورزان قصد برداشت محصول را دارند در انجام این کار تعجیل کنند

تهران (پانا)‌- سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با بیان اینکه تعطیلات تابستانی روبه اتمام است، گفت مردم در این ایام که در جاده‌ها قرار دارند با آبگرفتگی و لغزندگی جاده مواجه خواهند شد و لازم است بیش از پیش مراعات کنند. همچنین مسافران از استراحت و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند، زیرا این کار در این ایام بسیار خطرناک است.

کد مطلب: ۱۵۰۱۴۶۲
لینک کوتاه کپی شد
مسافران از استراحت و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند

حسین ظفری در گفت‌وگو با پانا درخصوص وضعیت جوی کشور و مخاطرات احتمالی ناشی از بارندگی و آبگرفتگی معابر و جاده‌ها اظهار کرد: «روز گذشته بارندگی‌هایی را در استان مازندران داشتیم که به همین دلیل از ساعت 12 بامداد امروز تا 5 صبح، محور هراز در این استان برای حفظ ایمنی مردم مسدود شد. پس از بازگشایی این محور نیز در مکان‌هایی که ریزش کوه داشتیم اقدام به رفع انسداد جاده کردیم و خوشبختانه در حال حاضر هیچ مشکلی در این محور نداریم.»

وی افزود: «همچنین در یکی از روستاهای شهرستان میامی استان سمنان، تعداد محدودی از واحدهای مسکونی دچار آبگرفتی شده بود که خوشبختانه خسارت جانی نداشتیم. در شرق و شمالشرق استان گلستان هم طی روز گذشته سیلابی شدن تعدادی از مسیل‌‌های آق‌قلا و مراوه‌تپه را داشتیم که خوشبختانه آب از بستر رودخانه خارج نشد و گزارشی مبنی بر وارد شدن خسارت نیز نداشتیم.»

سخنگوی سازمان مدیریت بحران کشور با اعلام این خبر که طی امروز و فردا، هشدار سطح نارنجی برای استان‌‌های شمالی، ارتفاعات تهران، ارتفاعات سمنان، خراسان شمالی و شمال استان خراسان رضوی صادر شده است، گفت: «در این رابطه آمادگی دستگاه‌ها بالاتر رفته و امیدواریم مشکل خاصی پیش نیاید.»

ظفری با اشاره به اینکه در روزهای پایانی تعطیلات تابستانی هستیم، عنوان کرد: «مردم در این ایام که در جاده‌ها قرار دارند با آبگرفتگی و لغزندگی جاده مواجه خواهند شد و لازم است بیش از پیش مراعات کنند. همچنین مسافران عزیز از استراحت و اتراق در حاشیه رودخانه‌ها خودداری کنند، زیرا این کار در این ایام بسیار خطرناک است.»

سخنگوی سازمان مدیریت بحران وزارت کشور در پایان تاکید کرد: «بهتر است طی چند روز آینده اگر کشاورزان قصد برداشت محصول را دارند در انجام این کار تعجیل کنند، همچنین صاحبان پرورش ماهی نیز بهتر است تمهیدات لازم را برای چند روز آینده بیاندیشند تا از خطرات احتمالی جلوگیری شود و شاهد به وجود آمدن خسارت‌های مالی نباشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار