اجرای طرح آرمان با آغاز سال تحصیلی در تهران

تهران (پانا)- رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران از آغاز اجرای طرح آرمان ۴ همزمان با آغاز سال تحصیلی با هدف پیوند مسجد و مدرسه خبر داد.

کد مطلب: ۱۵۰۱۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد
اجرای طرح آرمان با آغاز سال تحصیلی در تهران

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی شهرداری تهران در گردهمایی ستاد طرح شهید آرمان گفت: طرح آرمان ۴ را از سال تحصیلی پیش رو با هدف پیوند مسجد و مدرسه آغاز خواهیم کرد و همکاری خوبی با امور مساجد داریم به گونه‌ای که مدیر طرح آرمان منطقه بخشی از فرایند تصمیم گیری امور مساجد آن ناحیه است.

حجت الاسلام والمسلمین شیر نژاد با تاکید بر آموزش ائمه جماعت گفت: برای اولین بار در شهر تهران در طرح رشد آرمان دوره تربیت مربی و ائمه جماعات با همکاری حوزه علمیه‌ها برگزار و هر مسجد به یک حوزه علمیه متصل شد و هدف از طرح رشد آرمان احیای سبک زندگی دینی در شهر تهران خواهد بود.

رئیس مرکز فعالیت‌های دینی با اشاره به برنامه‌های ورزشی ستاد طرح آرمان در مساجد افزود: یکی از اهداف ما فعال کردن ظرفیت ورزشی مساجد با رویکرد مربی محوری و معارف دینی است.

حجت الاسلام والمسلمین شیر نژاد با تشریح برنامه‌های جهادی و کمک‌های مومنانه ستاد طرح شهید آرمان با کمک مساجد گفت: با استفاده از ظرفیت مساجد طرح آرمان تهران قصد داریم، ۳۰۰۰ جهیزیه میان زوج‌های جوان توزیع کنیم.

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران هم در این گردهمایی با اشاره به ظرفیت‌های محلی موجود درمناطق ۲۲ گانه بر استفاده از این ظرفیت‌ها در اجرای برنامه‌های طرح شهید آرمان تاکید کرد و افزود: درمناطق و محله‌ها ظرفیت‌هایی مانند بوستان‌ها وسرا‌های محله وجود دارد باید از ظرفیت‌های موجود استفاده و با استقرار رابطان و شبکه مربیان طرح آرمان در این مراکز دنبال شود.

محمد امین توکلی‌زاده به طرح‌های کلان اجتماعی و فرهنگی متنوع در دست اجرای شهرداری تهران هم اشاره و بر ضرورت برنامه‌ریزی مشخص و دسته‌بندی برنامه‌ها برای به نتیجه رساندن طرح‌ها تا پایان امسال تاکید کرد.

معاون شهردار تهران گفت: در حوزه ورزشی نیز تا کنون ۱۵۰ مسجد شناسایی شدند که ظرفیت راه اندازی باشگاه تخصصی دارند، قریب ۶۰۰ پایگاه ورزش صبحگاهی داریم که با کمک مربیان و فعالان مسجد این عدد را به ۱۰۰۰ عدد می‌رسانیم.

در ادامه این نشست شهردار تهران با بیان اینکه طرح شهید آرمان کار تاثیرگذاری است که در تهران آغاز شده است گفت: این طرح می‌تواند به عنوان یک طرح موفق در سراسر کشور به عنوان الگو قرار گرفته و در استان‌های مختلف تسریع پیدا کند.

علیرضا زاکانی با اشاره به جایگاه مساجد در محلات تهران گفت: مساجد باید مرجعیت پیدا کنند و مردم بتوانند خدمت بگیرند و این نهاد دینی به عنوان محور حل مشکلات مردم قرار گیرد.

شهردار تهران، یکی از رسالت‌های طرح آرمان را توجه به نقش نوجوانان در فضای مجازی و سواد رسانه‌ای دانست و افزود: امروز دشمن با سیاه‌نمایی در فضای مجازی قصد ناامیدی نوجوانان ایرانی را کرده است ما باید توجه ویژه‌ای به فضای مجازی و تربیت رسانه نوجوانان جهت جلوگیری از آسیب در این فضا داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار