لزوم تشکیل کارگروهی برای حل مشکلات سنواتی متروی تهران

تهران (پانا) - معاون حمل و نقل شهرداری تهران در مورد وضعیت حسابهای مالی شرکت متروی تهران گزارشی در صحن علنی شورای شهر تهران ارائه کرد.

کد مطلب: ۱۵۰۰۰۰۳
لینک کوتاه کپی شد
لزوم تشکیل کارگروهی برای حل مشکلات سنواتی متروی تهران

محسن هرمزی با حضور در صحن شورای شهر تهران در مورد گزارش حسابرس در مورد شرکت متروی تهران با بیان اینکه من قبول ندارم که باید فاتحه مترو خوانده شود و من گزارشی می دهم و بعد آن برای مترو صلوات بفرستید نه فاتحه اظهار کرد: بگونه‌ای در شورای شهر سخن نگویید که گویا کاری برای مترو انجام نشده است و در این دوره مدیریت شهری بندهای گزارش حسابرس را از ۳۰ بند به ۸ بند رساندیم و عمدتا بندهای موجود نیز برای ما نیست.

وی با بیان اینکه سازمان بازرسی کل کشور به موضوع خرید اشتباهی سیگنالینگ وارد شده و حتی ما به متروی قم و کرج هم اعلام کردیم که بیایید این سیستم را بخرید اما کسی نخواست، گفت: در گزارش حسابرس ۱۱۶ دعوای حقوقی آمده اما عمده این دعاوی  از سال ۵۸ مفتوح است چراکه یک قانونی تغییر کرده که مربوط به سالهای قبل است مثلا صاحب زمینی که از داخل زمینش، ریل مترو صادقیه عبور کرده برای پیگیری حقوقی نمی‌آید، خب ما چه کنیم؟ با بنیاد تعاونی ناجا و اشراق چه کنیم؟ چراکه منحل شده است.

هرمزی در ادامه با تأکید بر اینکه در سه سال اخیر که شورای شهر نیز از حمل و نقل حمایت های بی دریغ داشته، باید بر روی اقدامات انجام شده و مثبت تمرکز کرد، گفت: سیستم فاینانس را دوباره فعال کردیم و دقت داشته باشید که متروی تهران در سه سال اخیر ۳۹ کیلومتر با ۱۸ ایستگاه مترو به مردم تحویل داده و نکته مثبت دیگر  پایان خط ۶ و ۷ مترو و آغاز ساخت خطوط جدید مترو است.

معاون شهردار تهران با تأکید بر اینکه بدهی مالیاتی تا سال قبل نداریم و مسائل را حل کردیم، افزود: ما فضای بغرنج نداریم و از تشکیل کارگروه استقبال می کنیم چراکه حل برخی مشکلات از توان مترو خارج است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار