۳۵۰ کارویژه شهرداری تهران برای ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد

تهران (پانا) - رئیس مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران اعلام کرد با راهبری مرکز نوسازی و تحول اداری ۳۵۰ اقدام و کارویژه از سوی ۸۰ رکن شهرداری تهران با هدف ارتقای سلامت اداری و مقابله با فساد در دوره مدیریت شهری فعلی انجام شده است.

کد مطلب: ۱۴۹۹۷۸۸
لینک کوتاه کپی شد
۳۵۰ کارویژه شهرداری تهران برای ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد

محمد علی الفت‌پور در این باره گفت: دبیرخانه ستاد ارتقای سلامت اداری و مبارزه با فساد مرکز نوسازی و تحول اداری شهرداری تهران، طی برگزاری ۳۲ جلسه، در مجموع ۳۵۰ اقدام و کار ویژه در زمینه‌های ایجاد شفافیت، هوشمندسازی، نظارت و کنترل، رفع تعارض منافع و اصلاح فرایندهای مستعد فساد که توسط ۸۰ رکن شهرداری تهران انجام شده، بررسی و راهبری کرده است.

وی ضمن تأکید بر این‌که شفافیت در مدیریت شهری فعلی فقط یک مفهوم نیست بلکه یک رویکرد است، افزود: در دوره جدید مدیریت شهری شفافیت در شهرداری تهران به یک نماد در فرایندهای اداری تبدیل و در تمام سازمان جاری و ساری و منافذ فساد مسدود شده است.

وی با تاکید بر این‌که اجرای صحیح قوانین، بهبود فرایندها، پیشگیری و فرهنگ‌سازی مؤلفه‌هایی هستند که در کنار هم می‌توانند سلامت را ارتقاء دهند، خاطرنشان کرد: مبارزه با فساد و ارتقاء سلامت اداری در دبیرخانه ستاد ارتقاء سلامت اداری و مبارزه با فساد مرکز نوسازی و تحول اداری با این هدف راهبری شده و مهمترین اقدامات انجام شده در این راستا عبارتند از: 

۱- انتشار برخط بیش از ۹۰ درصد اطلاعات قانونی و بیش از ۳۰ مورد خوداظهاری در سامانه شفافیت

۲- سیستمی کردن گردش کار کمیته نما در درخواست‌های گواهی (عدم خلاف، بلامانع، پایانکار)

۳- راه‌اندازی و ایجاد سامانه توزیع آسفالت

۴- سامانه پرچم‌های مناسبتی به منظور پیگیری و ثبت درخواست نصب و تحویل پرچم‌های مناسبتی

۵- طراحی، تولید و راه‌اندازی سامانه تبلیغات محیطی

۶- طراحی و بازتولید سامانه املاک شهرداری تهران در سه فاز

۷- طراحی سامانه الکترونیک ماده ۳۸ آیین‌نامه مالی و معاملاتی شهرداری (رفع نزاع شهرداری و پیمانکاران)

۸- شناسایی ۱۲۰ ساختار معین و حذف بیش از ۵۰۰ رکن موازی غیر قانونی

۹- راه‌اندازی کلینیک مشاوره شهروندی

۱۰- شناسایی ۷ خدمت پر مراجعه شهروندی و طراحی اینفوگرافی و نصب آن در مکان‌های شهرداری تهران

۱۱- راه‌اندازی سامانه پزشک خانواده و بیمه‌گری به منظور شفافیت در هزینه‌های شهرداری تهران

۱۲- پیاده سازی ۷ گام مصوبات شورا در خصوص تعارض منافع (مدیران، کارکنان، شرکت داری، مهندسین ناظر و وکلا)

۱۳- شناسایی و اصلاح فرایند واگذاری غرف در سطح شهرداری تهران

۱۴- ارتقاء و به‌روزرسانی سامانه ردیاب ناوگان شهرداری تهران

۱۵- اجرای آزمایشی حمل آسفالت با نظارت دوربین بر خط

۱۶- بازتدوین دستورالعمل‌های ملاک عمل دفاتر خدمات الکترونیک شهر

۱۷- شناسایی فرایندهای تأیید دستی و طراحی امضای الکترونیک و پیاده‌سازی آزمایشی آن

۱۸- تدوین و ابلاغ دستورالعمل ارتقاء نظارت بر ساخت و سازهای شهری

۱۹- راه‌اندازی خزانه واحد شهرداری در امورات درآمدی و هزینه‌ای

۲۰- شناسه ارزیابی سازمانی کارکنان شهرداری تهران(QRcode)

۲۱- ایجاد سامانه ارزیابی و پایش طرح “من شهردارم”

۲۲- تدوین دستورالعمل نحوه رسیدگی به تخلفات پیمانکاران

۲۳- اصلاح فرایند صدور چک پیمانکاران

۲۴- طراحی و پیگیری ثبت درخواست قرادادهای مناقصات و مزایدات در سامانه تدارکات الکترونیک دولت

۲۵- تدوین دستورالعمل کنترل بودجه (تنظیم و پرداخت مالی)

۲۶- تدوین دستورالعمل نحوه استرداد عوارض و بهای خدمات

۲۷- انتشار صورت‌های مالی و اطلاعات مدیران در سامانه شفافیت (سازمان‌ها، شرکت‌ها و مؤسسات شهرداری تهران)

۲۸- اجرای آزمایشی نصب دوربین‌های نظارتی البسه و خودرویی بر روی اکیپ‌های شهربان و حریم‌بان

۲۹- تدوین دستورالعمل‌های تعیین و توان فنی و گروه‌بندی پیمانکاران خدمات شهری

۳۰- راه‌اندازی سامانه رصد و نظارت هوشمند حریم شهر تهران (سپاس)

۳۱- راه‌اندازی سامانه جمع‌آوری پسماند خشک شهر تهران (نوماند)

۳۲- راه‌اندازی سامانه صورت وضعیت الکترونیکی پیمان‌های نگهداشت فضای سبز

۳۳- طراحی ماشین حساب صدور عوارض شهرسازی

۳۴- سیستمی‌سازی گردش کار کمیته نما در درخواست‌های پروانه ساختمانی

۳۵- ایجاد سامانه صدور گواهینامه‌های الکترونیکی تعیین توان فنی پیمانکاران حوزه خدمات شهری در اتصال آن به سامانه درگاه ملی مجوزها

۳۶- ایجاد تغییر در روند صدور و تحویل تائیدیه ایمنی برای جلوگیری و پیشگیری از جعل و سوء استفاده.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار