تسهیلات ویژه وظیفه عمومی برای مشمولان کنکوری

تهران (پانا) - سازمان وظیفه عمومی فراجا اعلام کرد مشمولان غیرغایب پذیرفته‌شده در آزمون‌های سراسری می‌توانند برای ثبت‌نام در دانشگاه‌ از تسهیلات ویژه افزایش یک ماه مهلت معرفی تا پایان مهر ۱۴۰۳ یا تمدید تاریخ اعزام تا یکم آبان ۱۴۰۳ بهره‌مند شوند.

کد مطلب: ۱۴۹۹۱۹۱
لینک کوتاه کپی شد
تسهیلات ویژه وظیفه عمومی برای مشمولان کنکوری

سازمان وظیفه عمومی فراجا در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: با توجه به اعلام سازمان سنجش آموزش کشور مبنی بر اعلام نتایج نهایی کنکور سراسری مربوط به پذیرفته‌شدگان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در مهر ۱۴۰۳، تسهیلات و ضوابط زیر برای مشمولان ابلاغ  و قابل اجرا است:

۱- مهلت معرفی کلیه مشمولان فارغ‌التحصیل پایه دوازدهم خرداد و شهریور ۱۴۰۲ که باید برابر تبصره یک ماده ۲ آیین‌نامه اجرایی معافیت تحصیلی، حداکثر تا پایان شهریور ۱۴۰۳ نسبت به تعیین تکلیف خدمتی خود اقدام کنند به مدت یک ماه تا تاریخ پایان مهر ۱۴۰۳ تمدید شد. این مشمولان در صورت قبولی (با کنکور یا بدون کنکور) در نیمسال اول سال تحصیلی (مهر ۱۴۰۳) ثبت‌نام و با احراز شرایط از معافیت تحصیلی بهره‌مند می‌شوند. ضمناً در صورت عدم قبولی یا عدم تمایل برای ادامه تحصیل موظف‌اند حداکثر تا پایان مهر ۱۴۰۳ برای تعیین تکلیف وضعیت خدمتی خود اقدام کنند.

۲- مشمولان دارای برگ آماده به خدمت بدون غیبت به تاریخ یکم شهریور ۱۴۰۳ هستند و باید 17 شهریور ۱۴۰۳ نسبت به معرفی خود اقدام کنند و همچنین مشمولان دارای برگه آماده به خدمت به تاریخ یکم مهر ۱۴۰۳ می‌توانند با ارائه گواهی مجاز بودن برای انتخاب رشته به دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +۱۰) مراجعه کرده و پس از ثبت درخواست تمدید، اعزام خود را تا تاریخ یکم آبان  ۱۴۰۳تمدید کنند.

۳- کلیه مشمولان غیرغایب فارغ‌التحصیل پایه دوازدهم خرداد و شهریور ۱۴۰۲ که برابر ضوابط قانونی برای تکمیل ظرفیت یا شروع به تحصیل در نیمسال دوم یعنی بهمن ۱۴۰۳ پذیرفته می‌شوند باید تا پایان مهر ۱۴۰۳ وضعیت خدمتی خود را تعیین تکلیف کنند  و پس از اخذ برگ اعزام بدون غیبت با ارائه گواهی قبولی در دانشگاه از تسهیلات تمدید تاریخ اعزام که متعاقباً اعلام خواهد شد، بهره‌مند شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار