مدیرکل آزماشگاه مرجع کنترل کیفیت غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو:

باقی‌مانده تمام سموم محصولات کشاورزی سنجش می‌شود

تهران (پانا) - مدیرکل آزماشگاه مرجع کنترل کیفیت غذا، دارو و تجهیزات پزشکی سازمان غذا و دارو با اشاره به اقدامات صورت گرفته جهت تجهیز این آزمایشگاه به دستگاه‌های جدید گفت تقریباً نمونه‌ای از سموم کشاورزی مصرفی وجود ندارد که نشود میزان باقیمانده آن را در محصولات کشاورزی اندازه‌گیری کرد.

کد مطلب: ۱۴۹۹۰۲۲
لینک کوتاه کپی شد
باقی‌مانده تمام سموم محصولات کشاورزی سنجش می‌شود

دکتر مهدی انصاری دوگاهه با بیان این مطلب گفت: تجهیز آزمایشگاه‌های سراسر کشور با دستگاه‌های جدید به منظور سنجش باقیمانده سموم و آفت کش‌ها در دستور کار سازمان غذا و دارو قرار دارد.

وی گفت: در حال حاضر ۶۰۰ نوع سم به وسیله دستگاه جی سی مکس و جی سی مس مس پایش می‌شود که پاسخگوی نیاز کشور است.

بنابر اعلام سازمان غذا و دارو، وی افزود: تقریباً نمونه‌ای از سموم کشاورزی مصرفی نداریم که نتوانیم میزان باقیمانده آن را در محصولات کشاورزی اندازه‌گیری کنیم.

به گفته مدیرکل آزمایشگاه سازمان غذا و دارو، حدود ۱۰۰ متد جدید در زمینه‌های مختلف آفلاتو در پسته و اکلاتوکسین توسط اتحادیه اروپا اجباری شده بود که در سال ۲۰۲۳ در ایران انجام شده و در حال حاضر در تهران، رفسنجان و کرمان پایش می‌شود و مورد قبول این اتحادیه است.

وی گفت: برای اولین بار در سازمان غذا و دارو با حمایت سازمان بهداشت جهانی استراتژیک پلنینگ ۱۱ دستگاه به منظور اجرای برنامه چشم انداز ۵ ساله تحقق یافت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار