فرمانده یگان حفاظت محیط زیست خبر داد:

پیگیر مطالبه محیط‌بانان برای تامین اضافه کاری هستیم

تهران (پانا) - فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گفت پیگیر مطالبه محیط‌بانان برای تامین اضافه کاری بوده تا این مبلغ پرداخت شود.

کد مطلب: ۱۴۹۸۶۹۵
لینک کوتاه کپی شد
پیگیر مطالبه محیط‌بانان برای تامین اضافه کاری هستیم

جمشید محبت‌خانی در خصوص شیفت‌های محیط‌بانی اظهار کرد: محیط‌بانان در همان زمانی که می‌خواهند استخدام شوند به آنان اطلاع می‌دهیم که خدمت شبانه‌روزی دارند و اینطور نیست که به آنها بگوییم کارمند هستند سپس به آنان شیفت‌های شبانه‌روزی بدهیم.

وی ادامه داد: فرد بر اساس علاقه خود در آزمون محیط بانی شرکت می‌کند و پذیرفته می‌شود و این اقدام با علم به اینکه خدمت آنان در مناطق صعب‌العبور است، انجام می‌شود. در همه این سال‌ها با وجود آگاهی از این موضوع، محیط‌بانان ما با عشق پای کار آمده‌اند، فداکاری کرده‌اند و الان هم که محیط زیست کشور حفظ شده به واسطه خون ۱۵۰ شهید و ۴۵۰ جانباز محیط‌بان بوده است.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست اضافه کرد: حدود پنج سال پیش، شیفت محیط‌بانان ما ۱۸ شبانه روز خدمت و ۱۲ شبانه روز استراحت بود که ما همان سال تعدادی نیرو به یگان حفاظت محیط زیست تزریق کردیم و تعدادی سرباز نیز از نیروی انتظامی گرفتیم و توانستیم شیفت محیط‌بانان را ۱۵، ۱۵ کنیم، یعنی محیط‌بان ما در طول یک ماه ۱۵ شبانه روز استراحت و ۱۵ شبانه روز خدمت می‌کنند.

محبت‌خانی ادامه داد: اگر ۱۵ روز خدمت را ضرب در عدد ۲۴ ساعت بکنیم از موظفی که یک کارمند برای حضور در محل کار دارد، بیشتر است و باید بتوانیم برای محیط‌بانان‌مان احقاق حق و اضافه کاری آنها را لحاظ کنیم که برای این کار درخواست دادیم و پیگیر هستیم اما اینکه بتوانیم شیفت آن‌ها را به ۱۲،۲۴ تبدیل کنیم، ممکن نیست. ما به استان‌ها گفتیم محیطبانانی که نمی‌خواهند ۲۴،۲۴ شیفت بایستند، می‌توانند ۱۲،۲۴ هم شیفت بایستند اما ۱۲،۲۴ دیگر قابل تبدیل به ۲۴،۴۸ نیست چرا که پاسگاه‌ها دور است و محیط‌بانان نمی‌توانند به‌طور دائم بروند و بیاید و تمام حقوقشان را صرف کرایه مسیر کنند.

وی اضافه کرد:  ما اعلام کردیم محیطبانانی که با شیفت‌های ۲۴، ۲۴ مشکل دارند، می‌توانند شیفت خود را تبدیل به ۱۲،۲۴ کنند اما باز هم نمی‌توانیم شیفت‌ها را ۲۴،۴۸ کنیم. محیط‌بانان می‌توانند ۱۲ ساعت خدمت و ۲۴ ساعت استراحت کنند اما اگر بخواهیم شیفت‌های محیط‌بانی را ۲۴ ساعته بکنیم، نمی‌توانند کامل بیدار باشند و حدود هفت، هشت ساعت را باید بخوابند اما در ۲۴، ۱۲ دیگر استراحت نداریم و ۱۲ ساعت شیفت هستند. حقیقت این است که یک نفر نمی‌تواند ۲۴ ساعت به‌طور کامل بیدار باشد.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست تأکید کرد: ما تلاش می‌کنیم و پیگیر هستیم که بتوانیم ساعت اضافی محیط‌بانان را به‌صورت اضافه کاری به آنان پرداخت کنیم و ضمناً هر محیطبانی که بخواهد ۱۲،۲۴ خدمت بکند می‌تواند به ما مراجعه کند و ما ترتیبی دهیم که شیفت‌های وی عوض شود.

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست، محبت‌خانی در پایان گفت: شینا انصاری - رییس سازمان حفاظت محیط زیست - نیز روز اول خدمت به پاسگاه‌های محیط‌بانی آمد و در جمع محیط بانان اعلام کرد که یکی از موضوعات درجه یک برای من بحث محیط‌بانان است. لذا پیگیر مطالبه محیط‌بانان برای تامین اضافه کاری هستیم تا این مبلغ را پرداخت کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار