هشدار پلیس نسبت به کلاهبرداری در پوشش وام‌فوری و کم‌بهره

تهران (پانا) - رئیس اداره فرهنگی اجتماعی پلیس فتا فراجا نسبت به کلاهبرداری با ترفند پرداخت وام یا سرمایه‌گذاری به مردم هشدار داد.

کد مطلب: ۱۴۹۸۳۴۳
لینک کوتاه کپی شد
هشدار پلیس نسبت به کلاهبرداری در پوشش وام‌فوری و کم‌بهره

سرگرد جواد مختار رضایی در تشریح جزئیات این خبر گفت:‌ مجرمان سایبری با وعده‌های کاذب و واهی مانند پرداخت وام‌های فوری و کم‌بهره، وام فوری بدون ضامن، وام میلیاردی در کمتر از ۲۴ ساعت یا وام با کمترین کارمزد کاربران را فریب می‌دهند و با بهانه‌هایی همچون کارمزد، هزینه‌های اداری و مالیات، مبالغ قابل توجهی را از آن‌ها دریافت می‌کنند. همچنین در شیوه دیگری از کلاهبرداری، مجرمان با ایجاد کانال‌ها و صفحات جعلی، وعده سودهای ماهانه بسیار بالا و غیر واقعی را می‌دهند و با جذب سرمایه‌های کلان، از کاربران کلاهبرداری می‌کنند.

رئیس اداره فرهنگی و اجتماعی پلیس فتا فراجا به شهروندان توصیه کرد: هیچ نهاد یا مرجع رسمی در شبکه‌های اجتماعی و پیامرسان های خارجی از جمله تلگرام اقدام به پرداخت وام یا سرمایه‌گذاری نمی‌کند و این کانال‌ها و صفحات صرفاً برای کلاهبرداری طراحی شده‌اند.

مختاررضایی تاکید کرد: شهروندان عزیز توجه داشته باشند که مجرمان سایبری با استفاده از ترفندهای مختلف و ایجاد حس اضطرار در کاربران، اقدام به کلاهبرداری می‌کنند. لذا لازم است قبل از هرگونه سرمایه‌گذاری یا پرداخت وجه، از صحت و اعتبار آن اطمینان حاصل کرده و با مراجعه به منابع معتبر، اطلاعات لازم را کسب کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار