دادنامه دیوان عالی کشور در پرونده هواپیمای اوکراینی ۱۳ خرداد صادر شده است

تهران (پانا) - قوه قضاییه اعلام کرد: رأی دیوان عالی کشور در نقص تحقیقاتی پرونده هواپیمای اوکراینی ارتباطی با انتخابات و شرایط جدید کشور ندارد و دادنامه شعبه دیوان عالی کشور به تاریخ ۱۳ خرداد شماره شده است.

کد مطلب: ۱۴۹۷۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
دادنامه دیوان عالی کشور در پرونده هواپیمای اوکراینی ۱۳ خرداد صادر شده است

وکیل پرونده خانواده برخی از جانباختگان هواپیمای اوکراینی ادعایی را در مورد حکم دادگاه هواپیمای اوکراینی مطرح کرد.

علیزاده طباطبایی مدعی شده بود که دیوان عالی کشور رأی پرونده را نقض کرده است که بررسی صحت و سقم این موضوع از دیوان عالی کشور نشان می‌دهد شعبه صادر کننده رأی نقص تحقیقاتی گرفته است.

در این نشست خبری که والدین دو تن از جانباختکان این حادثه نیز در آن حضور داشتند ادعایی مطرح می‌شود که با واقعیت موجود فاصله زمانی بسیاری دارد.

یکی از خانواده‌ها در گفت‌وگو با رسانه موصوف مدعی می‌شوند: «تغییرات رخ‌داده پس از انتخابات نحوه مواجهه‌ها را ۱۸۰ درجه تغییر داده است».

ادعای تغییر روند پرونده بر اساس نتیجه انتخابات در حالی مطرح شده است که دادنامه شعبه دیوانعالی کشور به تاریخ ۱۳ خرداد شماره شده است که با در نظر گرفتن ایام انشا، تایپ و ... قطعا تصمیم و تنظیم پیش نویس حتی به قبل از سقوط بالگرد رئیس جمهور شهید، آیت الله رئیسی برمی‌گردد.

یک فروند هواپیمای مسافربری به مقصد اوکراین حوالی ساعت ۶ صبح هجدهم دی ۱۳۹۸ پس از بلندشدن از فرودگاه امام خمینی(ره) در منطقه خلج‌آباد بین شهریار و پرند دچار سانحه شد و سقوط کرد. حادثه‌ای که همه ۱۷۶ سرنشین آن جان باختند.

سقوط هواپیمای اوکراینی تنها چند ساعت بعد از «انتقام سخت» ایران از آمریکا رخ داد، یعنی زمانی که سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اعلام کرد در پاسخ به حمله هوایی آمریکا و به شهادت رساندن «سردار حاج قاسم سلیمانی» و همراهان وی در فرودگاه بین‌المللی بغداد، به پایگاه هوایی عین‌الاسد که مقر نیروهای آمریکایی در کشور عراق بوده است، ۱۵ موشک شلیک کرده‌است.

ابتدا گمان می‌رفت سقوط هواپیمای اوکراینی بر اثر نقص فنی بوده است اما بعد از سه روز ستاد فرماندهی کل نیروهای مسلح در بیانیه‌ای ضمن عرض تسلیت و اظهار همدردی با خانواده‌های داغدار هم‌وطن و جان‌باختگان اتباع سایر کشورها، اعلام کرد که اشتباه انسانی پدافند هوایی یکی از مراکز حساس نظامی سپاه باعث شلیک موشک به این هواپیما و سقوط آن شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار