تولید ۱۲ اثر موسیقایی محیط‌ زیستی با زبان‌ و گویش‌های محلی و بومی

تهران (پانا) - معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌ زیست گفت ۱۲ اثر موسیقایی محیط‌ زیستی توسط خوانندگان و آهنگ‌سازان برجسته محلی کشور ساخته می‌شود.

کد مطلب: ۱۴۹۷۴۷۹
لینک کوتاه کپی شد
تولید ۱۲ اثر موسیقایی محیط‌ زیستی با زبان‌ و گویش‌های محلی و بومی

به گزارش روابط عمومی سازمان حفاظت محیط‌زیست، نورالله مرادی با اشاره به تلاش سازمان محیط زیست در بهره‌برداری از ظرفیت فرهنگی و هنری‌ اقوام ایرانی برای اعتلای فرهنگ حفاظت محیط‎ زیست گفت: در حوزه هنر موسیقی برنامه‌ریزی کرده‌ایم تا با تولید ۱۲ اثر موسیقایی گام مهمی در ایجاد فضا برای ارتقاء و نهادینه‌سازی فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست برداریم. 

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌ زیست تصریح کرد: این آثار موسیقایی به زبان‌ها و گویش‌های محلی کردی، آذری، لری، بختیاری، بلوچی، مازنی، گیلکی، عربی، کردی کرمانجی و قشقایی ساخته خواهد شد.  

وی محتوا و درونمایه این ترانه‌های محلی را مباحث و موضوعات محیط‌زیستی برشمرد و افزود: بدون شک انتقال مفاهیم محیط زیستی در قالب شعر و ترانه با زبان‌های بومی، تأثیر بیشتری را بر مخاطبان خواهد داشت و زمینه ساز کمک همه افراد جامعه بر بهسازی محیط‌زیست خواهد شد.

معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط‌ زیست موسیقی محلی را از ریشه های فرهنگی و هویتی جامعه بزرگ ایرانی ارزیابی کرد و افزود: این نوع موسیقی به دلیل اینکه قدمت و دیرینگی در آداب، رسوم، سنن و جغرافیای کشورمان دارد، از تاثیرگذاری بیشتری بر مخاطب برخوردار است.

مرادی مسیر توسعه فرهنگ حفاظت از محیط‌زیست را استفاده از تمام ظرفیت‌های فرهنگی دانست و گفت: ما به عنوان متولی فرهنگ حفاظت از محیط زیست می‌کوشیم تا از همه ظرفیت‌های فرهنگی برای دستیابی به این مهم بهره‌برداری کنیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار